حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی:

روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش کلیدی دارد

رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: تشویق به نبرد و مقوله معنویت در دفاع مقدس از نکات مهمی بود که روحانیت در این عرصه نقش مهمی را ایفا کرد و مسیر روحانیت و معنویت نقش کلیدی در پیشبرد اهداف دارد که باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و وزیر سابق اطلاعات در مراسم پاسداشت رشادت‌ها و شجاعت‌های روحانی شهید شیخ محمود غفاری که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در حسینیه فاطمه الزهرا برگزار شد، گفت: انقلابی که امام (ره) طراحی و مدیریت کردند، ظهور صغری وجود مقدس امام زمان (عج) است.
 
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در گذشته خدمت آیت‌الله حسن‌زاده داشتیم بحثی مطرح شد که ایشان با قاطعیت گفتند ظهور هم چون غیبت صغری و کبری دارد و به تعبیری زیباتر انقلاب اسلامی ایران را هم چون پیراهن یوسف دانستند که بوی یوسف را آورده است و این پیراهن یوسف پیام انقلاب اسلامی برای جهان است.
 
رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در ادامه گفت: انقلاب اسلامی به جامعه بشری بصیرت و هشدار می‌دهد تا جهت گیری درستی داشته باشد و به دنیای بشری نشان می‌دهد که سعادت در چه مسیری است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی افزود: امروز دنیای استکبار و غرب ادعای پیشرفت دارند اما آنچه در غرب در حال رخ دادن است تکرار علم است که برای پی بردن به این موضوع کافی است نگاهی به دانشمندان اسلامی بیندازیم تا ببینیم چگونه آثارشان به یغما رفته است.  
 
وی به بیان خاطراتی نماینده انگلیس در خاورمیانه پرداخت و گفت: این نماینده می‌گفت، در آن زمان کتب اسلامی را به کمترین قیمت از مسلمانان خریداری می‌کردیم و سپس به هندوستان منتقل کردیم از همین رو این کتب را بعد از دسته بندی برای استفاده به انگلستان می‌بردیم تا از علوم انسانی بتوانیم درتمامی زمینه‌ها استفاده کنیم که از این رو ما متوجه می‌شویم که از تکرار علم برای شکست بن بست خود استفاده نکردند.
 
حجت‌الاسلام و المسلین مصلحی در رابطه با ویژگی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم دوران دفاع مقدس مدیریت امام راحل بود از همین رو شهید غفاری نیز یکی از کارگزاران مدیریت امام در جنگ بود.
 
وی ادامه داد: در اسفند ماه زمانی که خدمت مقام معظم رهبری در رابطه با بحث راهیان نور رسیدیم وی تاکید بر این داشت که ما هر چه با جنگ فاصله بگیریم این رخداد مهم تحریف می‌شود و ایشان فرمودند با انتقاد از برگزاری برخی جشنواره‌ها فرمودند که در بعضی جشنواره‌ها به تحریف دفاع مقدس پرداخته می‌شود از همین رو باید از دفاع مقدس مراقبت جدی شود به خصوص روحانیت باید در این زمینه فعال باشند. 

رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: دشمن در رابطه با دفاع مقدس و جنگ با ایران اهداف گوناگونی را دنبال می‌کرد که نخستین آن نابودی و کنترل انقلاب اسلامی بود زیرا آن‌ها متوجه شده بودند انقلاب اسلامی مقوله‌ای است که با تمامی انقلاب‌های جهان متفاوت است و دشمن نیز معترف این موضوع است.  
 
وی افزود: دشمن با راه اندازی موسساتی می‌خواهد انقلاب ما را بشناسد آن‌ها 36 سال است که موسساتی زیرمجموعه سیا را تاسیس کرده‌اند تا بتوانند به انقلاب ما ضربه‌ای وارد کنند که ما هم باید مطالعات خودمان را برای حفظ و نگهداری ارزش‌هایمان در دستور کار خود قرار دهیم.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی در ادامه در رابطه با مدیریت امام (ره) در جنگ گفت: مدیریت امام در جنگ طوری بود که همراه با جنگ اهداف انقلاب هم به پیش می‌رفت و اولین اقدام امام راحل اراده مردمی جنگ بود و دومین اقدام ایشان توسعه تشکیلاتی نظامی و در ادامه آن دستور تشکیل نیروهای سه گانه سپاه بود که کمک شایانی در پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی کرد.  
 
وی به نکات دیگری از مدیریت امام خمینی (ره) در جنگ پرداخت و افزود: هماهنگی و انسجام نیروهای مسلح و مقابله با عوامل بازدارنده داخلی و تبلیغات دشمن هم چون ضد انقلاب، نهضت آزادی و بنی صدر از این دسته اقدامات بود.
 
وزیر سابق اطلاعات اظهار داشت: هماهنگی و امکانات پشت جبهه مقوله مهمی در مدیریت امام راحل بود که نشان داد امامت وصل به مردم است و پشتوانه مدیریت امام (ره) قرآن بود. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تشویق به نبرد و مقوله معنویت در دفاع مقدس از نکات مهمی بود که روحانیت در این عرصه نقش مهمی را ایفا کرد و مسیر روحانیت و معنویت نقش کلیدی در پیشبرد اهداف دارد که باید حفظ شود و هدف ما این است که خاطرات و تجربیات تاثیرگذار آن‌ها را به جوامع نشان دهیم تا بتوانیم به رشد نسل پرسشگر امروز کمک کنیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سازمان ، نشر ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار