در مستند "رو در رو با شیطان" مطرح شد

قایق‌های تندروی سپاه پاسداران، کابوس آمریکا/ حمله به ناوهای آمریکایی با موشک HY-2 / انهدام ناو یک میلیارد دلاری "ساموئل بی. رابرتز"

در مستند "رودر روی شیطان" که از شبکه یک سیما پخش شد، به بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، آمریکا با استراتژی استکباری و سلطه‌گری خود به دنبال تسلط بر خلیج فارس و منابع نفتی است اما توان بازدارندگی سپاه پاسداران اجازه هر گونه تجاوز از نیروی دریایی آمریکا را سلب کرده است.

در مستند "رودر روی شیطان" که همزمان با سالروز شهادت شهید "نادر مهدوی" از شبکه یک سیما پخش شد، به ناگفته‌های 6 مرتبه درگیری نیروهای دریایی کشورمان با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد.

در این برنامه "دریادار تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، "دریادار فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و همرزم و برادر شهید مهدوی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

** مین‌‌های جنگی کابوس نیروی دریایی ارتش آمریکا

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ادامه سلطه در دنیا به دنبال حضور در خلیج فارس بودند و ما به دنبال جلوگیری از این حضور هستیم.

وی افزود: قرار بر این شد که ناوهای آمریکایی از کشتی‌های نفتی حفاظت کنند و کشتی 402 هزار تنی با ظرفیت سه میلیون بشکه نفت با یک پوشش خبری وسیع توسط سی‌ان‌ان پیش‌بینی شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توصیه امام (ره) برهدف قرار دادن ناوها تصریح کرد: اگر این ناوها عبور می‌کرد یعنی شاخ ایران شکسته شده و مسئولین سیاسی پیش امام رفتند و ایشان فرمودند ناوها را بزنید.

فدوی با اشاره به اسکورت چهار ناو جنگی از دو کشتی نفتی اضافه کرد: که چهل روز عملیات روانی در رسانه‌ها انجام شد و همه کشتی "بریجتون" را می‌شناختند اما با این حال این کشتی مورد اصابت قرارگرفت.

رهبری در حاشیه رزمایش شهادت فرمودند: اگر ناوهای آمریکایی قصد تشنج آفرینی داشته باشند و بخواهند قدرت خود را تحکیم کنند یقینا برخورد ایجاد می‌شود.

در آن زمان جنگنده‌های عراقی با استفاده از حریم هوایی عربستان و امارات و دور زدن خلیج فارس به کمک هواپیماهای سوپراستاندار، میراژF1 و F2 به دنبال ضربه زدن به نفت کش‌های ایرانی بودند.

دریادار فدوی در ادامه این مستند گفت: صادرات نفت ما نزدیک بود قطع شود و بعضی از روزها نفت به زیر 100 هزار بشکه و قیمت 6 دلار رسید حال آنکه قیمت نفت جهانی 18 دلار بود و قیمت نفت ایران یک سوم قیمت جهانی نفت بود.

وی اضافه کرد: آمریکا از طرف کشورهای خلیج فارس نمی‌خواست وارد جنگ شود و به دنبال این بود که از اقدامات ایران در خلیج فارس جلوگیری کند (توانمندی جلوگیری از این اقدامات را از ما بگیرد.)

** اسکورت نفت کویت به عهده اتحاد جماهیر شوروی گذاشته شد/ انهدام ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی. رابرتز

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تقبل حفاظت از ناوگان نفتی کویت با اسکورت شوروی گفت: کشتی آنتوان چخوف در عملیات مقابله به مثل هدف قرار گرفت حال آنکه شوروی از قبل اولتیماتوم جنگ را داده بود.

پس از این اتفاق شوروی پای خود را کنار کشید و آمریکا دوباره به صحنه آمد و در یک رویارویی دیگر ناو آمریکایی منهدم شد.

دریادار فدوی در ادامه این مستند اضافه کرد: ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی. رابرتز آمریکا با سرعت 29 گره دریایی منهدم شد.

این عملیات با سه فروند شناور و 10 تا 12 پرسنل انجام شد و ناو فوق‌الذکر منهدم شد و در طول تاریخ ایالات متحده چنین تحقیقی بی‌سابقه بود.

فدوی در ادامه مستند اظهار داشت: انگلیس هم در تنش‌ها و درگیری‌ها دخیل بود و دستور داده شد کشتی نفتکش انگلیسی را هدف قرار دهیم که با هدف قرار دادن این کشتی خانم تاچر گفت: این برای انگلیسی‌ها سخت و غیر قابل قبول است که به کشتی‌ها در خلیج فارس تجاوز شود.

وی اضافه کرد: آمریکا با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس استیصال خود را نشان داد که با این همه تجهیزات هواپیمای مسافربری را مورد هجوم قرار می‌دهد.

** هدف قرار دادن کشتی سانگاری با موشک HY2 / قایق‌های تندرو کابوس ناوهای آمریکایی

دریادار فدوی گفت: در روز 23 مهر ماه 66 کشتی سانگاری که مسئول اسکورت و حفاظت از نفت کش‌ها بود با موشک HY2 مورد اصابت قرار گرفت و ریگان گفت: این کشتی وظیفه داشت 11 کشتی دیگر را محافظت کند که 20 ساعت بعد یکی از آن 11 کشتی که تغییر پرچم داده بودند مورد اصابت قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید مهدوی در عملیات‌ها اضافه کرد: شهید مهدوی در عملیات شناسایی شرکت کرد و همه آنها به سمت جزیره فارسی رفتند و یک هلیکوپتر آمریکایی به شناور شهید مهدوی شلیک کرد.

مقاومت‌ها و رویارویی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با نیروی دریایی ارتش آمریکا نشان داد که سپاه پاسداران به کمک قایق‌های تندرو و نبرد همتراز توانست بر دشمن آمریکایی غلبه کند.

فدوی در ادامه اظهار داشت: تا پایان جنگ این درگیری وجود داشت و 139 عملیات مقابله به مثل با آمریکا انجام شد و این نشان داد که آمریکا در مقابل قایق‌های تندرو نمی‌تواند از خود دفاع کند و آنها به این نتیجه رسیدند که تمام تجهیزاتشان در برابر قایق تندور بی‌اثر است.

**پرروگری آمریکا در اسکورت کشتی‌های نفتی/ سکوی کرسنت را آتش زدیم

دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: زمانی آمریکا با پرروگری اظهار می داشت هر کشتی که در لوای پرچم ما قرار بگیرد اسکورت می‌کنیم و کویت در آن مقطع اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: حرکت آنها از منطقه 1 به منطقه 2 دریایی رسید و با مقاومت نیروی دریایی سپاه، آمریکا به مشکل برخورد،‌ با برنامه ریزی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا،‌ عربستان،‌ عراق و کویت حمله به شناورهای ایرانی و هدف از آن تحت تاثیر قرار دادن نفت ایران بود.

دریادار تنگسیری در ادامه مستند رو در روی شیطان اضافه کرد: در جنوب جزیره لارک با نفت‌کش‌های کوچک نفت را با قیمت ناچیزی صادر می‌کردیم، مقابله با ناوهای آمریکا به مراحل حساس خود رسید و آمریکایی‌ها با آن تجهیزات در مقابل قایق‌های تندرو سپاه به زانو درآمدند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه این مستند با اشاره به مقابل مثل ایران در جنگ تصریح کرد: 29 فروردین زمانی که 3 ناو ایرانی مورد اصابت قرار گرفت سکوی کرسنت را آتش زدیم و 2 هلیکوپتر و یک یدک‌کش را مورد اصابت قرار دادیم.

وی با اشاره به شلیک 18 فروند موشک در رزمایش شهادت اظهار داشت: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم و آن انهدام کشتی سانگاری بود.

وی ادامه داد: در بخش دریایی زحمات شهید مهدوی بی‌بدیل بوده و وی به عنوان رئیس‌علی ثانی شناخته می‌شود که در بخش مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار نقش مهمی داشته که به شکل مظلومانه‌ای به شهادت رسیده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره خاطرنشان کرد: وقتی پیکر شهید نادر مهدوی را آوردند،‌ نشان داد که شهید مهدوی زنده بوده و به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
پرچم ما ایرانیا خیللللللللللللللللللی بالاس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
درود بر غیرتت ایرانی .
آخرین اخبار