تردید مسئولان آمریکایی از برآورده نشدن مبلغ مورد نیاز برای بازسازی غزه

رویترز به نقل از یکی از مسئولان وزارت خارجه امریکا از نگرانی از برآورده نشدن مبلغ 4 میلیارد دلار در نشست اهداکنندگان برای بازسازی غزه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری در خبری اعلام کردکه مسئولان ارشد دولت آمریکا روز گذشته از اینکه در نشست اهداکنندگان برای بازسازی غزه که فردا در قاهره برگزار می‌شود، مبلغ 4 میلیارد دلار تأمین گردد، ابراز تردید نمودند.

این خبرگزاری به نقل از یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا که نامی از وی نبرده اعلام کرده است: انصاف این است که گفته شود سؤالات جدی درباره نشست اهداکنندگان وجود دارد؛ نگرانی از این مسأله هست که یک سال و یا دوسال دیگر به همینجا بازگردیم و همین کار را دوباره انجام دهیم.

این مسئول آمریکایی سپس گفت: نمی دانم که آیا کسی اطمینان دارد که ما به مبلغ 4 میلیارد دلار خواهیم رسید و یا به این نوع از تعهدات دوباره نیازمند خواهیم شد.

گفتنی است، قرار است فردا "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و ده کشور در قاهره به منظورشرکت در نشست اهداکنندگان برای بازسازی غزه حضور یابند؛ اما چیزیکه معلوم نیست این است که بخشش این دولتها در سایه عدم پیشرفت آشتی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و خطر درگیری های دوباره چقدر خواهد بود.

همچنین شایان ذکر است که رامی الحمدالله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین میزان هزینه بازسازی غزه را 4 میلیارد دلار و به مدت3 سال برآورد کرده بود. 

انتهای پیام/


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار