سردار فضلی در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما:

برگزاری واقعه غدیر به صورت بین‌المللی از سال آینده / تعامل رژیم صهیونیستی و داعش

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جنگ 55 روزه غزه کوچک‌ترین موضعی در رابطه با فلسطین از سوی تکفیری‌ها ندیدیم که این نشان از تعامل بین عوامل صهیونیست و داعش دارد و آن‌ها در سایه ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌خواهند به منافع خود برسند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "علی فضلی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم که صبح امروز در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد ضمن تبریک دهه ولایت در خصوص بازسازی این واقعه عظیم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که بزرگ‌ترین واقعه اسلام را می‌خواهیم بازسازی کنیم و در این بازسازی رزمنده‌ها، مسئولان و مردم دست به دست هم دادند که با حمایت عالمانه مراجع بزرگ تقلید بازسازی واقعه عظیم و سرنوشت‌ساز غدیر صورت گیرد تا برای مردم قابل درک شود.   
 
وی تصریح کرد: این واقعه بزرگ را باید با هنرمندی در یک زمان و یک مکان که مشابه سرزمین واقعی غدیر است، بازسازی کنیم تا همه امت اسلامی بتوانند بیشتر آن را درک کنند.   
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در این بازسازی نخست هدایت علما و مراجع را برای تحقیق و پژوهش پیرامون این واقعه در نظر گرفتیم و ابتدا در شبیه‌ترین مکان به این واقعه در قم و در کنار کوه خضر و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سال 89 با حضور زائرین و مردمان عزیزمان در دید مسئولان برگزار کردیم و با رهنمودهای مراجع و علما کار را تکمیل‌تر کردیم که بتوانیم در 32 سپاه استانی و بیش از 100 شهر و ناحیه جواز اجرای این مراسم را داشته باشیم.   
 
وی ادامه داد: اجرای این واقعه در سال 90 به بیش از 70نقطه ارتقا پیدا کرد و در سال 91 قریب به 100 نقطه و در سال 92 به بیش از 120 نقطه افزایش یافت که در بعضی از شهرستان‌ها به دلیل شرایط جوّی در شب و بعضی دیگر در چندین نوبت اجرا شد و هر ساله ما شاهد افزایش این اجراها با کیفیت و کمیت بالا هستیم.   
 
سردار فضلی افزود: در سال 93 بعد از دیدار با مراجع و تدبیرهای علما قریب به 113 نقطه را برای بازسازی این رخداد عظیم جهانی در نظر گرفتیم که تا با ظرفیت‌های مردم، دریادلان بسیجی و حمایت‌های همه بخش‌های کشور، چه دولت و چه نیروهای مسلح به این مهم دست پیدا کنیم تا توسعه بیشتری در کشورمان پیدا کند.   
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که از اقصی‌نقاط جهان پیشنهادهایی برای بازسازی این رخداد عظیم در کشورهایشان داشتیم، گفت: برای سال آینده اجرای بین‌المللی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد تا بتوانیم این رخداد عظیم را به نحو احسن به جهانیان بشناسانیم.   
 
وی اظهار داشت: امسال برنامه زیارت غدیریه را در مراکز مختلف مناطق عملیاتی راهیان نور به ویژه شلمچه در نظر داریم تا بتوانیم عزیزان زائر این مناطق را با این رخداد عظیم بیشتر آشنا کنیم و باید بدانیم هر کار بزرگ نیاز به بسیج همه امکانات و بخش‌های کشور دارد.
 
سردار فضلی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وحدت مسلمانان در کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) اتفاقات بزرگی را در دنیا رقم زدند و وحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران مشهود است و برگزاری این برنامه‌ها نشان از وحدت مسلمانان در کشور دارد.
 
وی ادامه داد: مستکبران از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی سود می‌برند و وجود تکفیری‌ها برای ضربه زدن به اسلام است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در جنگ 55 روزه غزه کوچک‌ترین موضعی در رابطه با فلسطین از سوی تکفیری‌ها ندیدیم که این نشان از تعامل بین عوامل صهیونیست و داعش دارد و آن‌ها در سایه ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌خواهند به منافع خود برسند.   
 
وی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در دوره‌های برگزاری این واقعه بزرگ چالشی از سوی اهل تسنن در استان‌ها دیده شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که اهل تسنن هستند حتی یک مورد چالش هم مشاهده نشده است و هنروران از ظرفیت‌های اهل تسنن استفاده کردند و ما شاهد استقبال عزیزان اهل تسنن نیز در این‌گونه مراسم‌‌ بوده‌ایم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، واقعه غدیر ، غدیر خم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار