برپایی جشن های ولایت و امامت در محلات شمال تهران

همزمان با دهه ولایت و امامت مساجد و سراهای محلات منطقه 3 تهران میزبان جشن ها و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مهدی پیرهادی معاون فرهنگی و اجتماعی این منطقه با اشاره به اینکه این برنامه از عید سعید قربان تا عید غدیر خم برگزار می شود در این خصوص گفت : جشن ولایت و امامت در روز یکشنبه بیستم مهرماه بعد از نماز مغرب و اعشا در 12 مسجد شاخص سطح منطقه برگزار می شود.

پیرهادی با اشاره به اینکه در این جشن ها  شهروندان سادات تکریم و تجلیل  می شوند  و بسته های فرهنگی نیز توزیع می شود تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب "خطبه غدیر " نیز همزمان با دهه ولایت در مساجد برپا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه همچنین حمایت از نیازمندان ،ایتام و فقرا،برپایی نمایشگاه عکس و آثار خوشنویسی با محوریت غدیر،امامت ،توحید ،حج ابراهیمی و ارسال پیامک با محوریت کلام قصار امیر المومنین (ع) را بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر  جشن های ویژه این دهه  در سطح 10 مدرسه و مرکز آموزشی برپا می شود.

وی ترویج فرهنگ غدیر و آشنایی شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان با شعائر اسلامی را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه ها عنوان کرد و افزود: بزرگداشت مناسبت ها بخشی از تعظیم شعائر بوده و دارای اهمیت است، و هر قدر بتوان مفاهیم پایه¬ای شریعت و  اخلاق  را به صورت کامل تری مطرح نمود، می توان افزون بر بزرگداشت مناسبت ها به ارتقای فرهنگ عمومی کمک بیشتری کرد.

پیرهادی  برپایی همایش پیاده روی با حضور خانواده ها و بسیجیان در بوستان بزرگ ملت ،جشنواره ورزشی کودک و برگزاری بازی های بومی محلی ،رایانه ای و مسابقات ورزشی ،تجلیل از خانواده تاکسیرانی و اتوبوسرانی ،تجلیل از فعالان قرآنی و برگزیدگان نیروی انتظامی و بازدید از خانواده معظم شهدای سادات را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که همزمان با این دهه برگزار می شود.



انتهای پیام /
برچسب ها: دهه ولایت ، مساجد ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار