دبیر هشتمین کنگره سالانه رینو پلاستی:

جراحی پلاستیک برای تمام سنین کاربرد دارد/دخالت افراد غیر متخصص سبب افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی شده

دکتر باطنی با اشاره به اینکه تبلیغات ماهواره‌ای و مجلات غیر علمی افراد را به سمت انجام اعمال جراحی توسط غیر متخصصان کشانده است، گفت: دخالت افراد غیر مجاز و غیر متخصص سبب افزایش عو ارض جراحی‌های پلاستیک و زیبایی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حامد باطنی دبیر هشتمین کنگره بین‌المللی  رینو پلاستی پیشرفته و جراحی پلاستیک صورت با اشاره به اینکه از همپوشانی در رشته‌ها باید با نظارت و مجوزها جلوگیری کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مواردی که اعمال جراحی زیبایی منجر به عوارض بالا و در برخی موارد نیز فوت بیمار شده است  بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عمل جراحی یا در مرکزی که ذی صلاح نیست  صورت گرفته و یا افراد غیر متخصص عمل را انجام داده‌اند. 

وی با بیان اینکه ایران در زمینه جراحی پلاستیک در زیبایی حرف زیادی برای گفتن دارد، افزود: خیلی از اعمال جراحی امروز ترکیبی از ترمیمی و زیبایی است بسیاری از عمل‌های زیبایی نیز یکی از عملکردهای بدن را بهبود می‌بخشد. 

به  گفته وی افزایش سطح آگاهی مردم مهم است و اهرم قوی در این زمینه انجمن‌های علمی تخصصی هستند. 

وی تصریح کرد:  پیشرفت جدید کمتر شاخه‌ای از علم پزشکی به اندازه جراحی پلاستیک رو به رشد و در حال توسعه است و در ساخت و تولید علم در این  شاخه نیز سطح مطلوبی را شاهد هستیم. 
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار