مدیرعامل شرکت پالایش و پخش:

جابجایی نفت و فرآوردههای نفتی از طریق خط لوله اولویت دارد

جابجایی نفت و فرآوردههای نفتی از طریق خط لوله با صرف یک هفتم هزینه نسبت به نفتکش و راه آهن، در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عباس کاظمی در جریان بازدید از مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهیدبهشتی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان گفت: نقش خط لوله بعنوان نقش توزیع کننده اصلی نفت خام و فرآورده های نفتی در تمام قوانین مورد تاکید قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری نیز در بند ٧ سیاست کلی صرفه جویی بر اولویت جابجایی فرآورده های نفتی ار طریق خط لوله تاکید داشتند، افزود: صرفه جویی اقتصادی، ارتقای ایمنی جاده ها و سهولت انتقال مداد نفتی، از اهداف این قانون عنوان شده است.
 
او با تاکید بر نقش محوری خط لوله در صنعت نفت، ادامه داد: خطوط لوله نفت و فرآورده از سرمایه های این شرکت است که در زیر خاک مدفون است.
 
به گزارش شانا هم اکنون روزانه بیش از ٣٥٠ میلیون لیتر نفت خام و انواع فرآورده از طریق خطوط لوله به مبادی مصرف منتقل می شود که بطور میانگین ١٨٠ تا ٢٠٠ میلیون لیتر آن را فرآورده های نفتی همچون نفت گاز، نفت سفید و مازوت تشکیل می دهد.
 
پیشتر نیز مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور گفته بود: بیش از ٦٧ درصد انتقال زمینی فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور از طریق خطوط لوله نفت و با کمتر از ٢٤ درصد هزینه انجام می شود.
 
عباسعلی جعفری نسب با بیان این که در سال گذشته ٥٧ میلیارد تن کیلومتر نفت خام و فرآورده در کشور از طریق خط لوله جابجا شده است، افزود: نقش نفتکشها در انتقال فرآورده و نفت خام در کشور، ٩,٥ میلیارد تن کیلومتر و راه آهن نیز ٢,٥ میلیارد تن کیلومتر بوده است.
 
وی با اشاره به این که انتقال نفت و فرآورده یک هفتم هزینه را نسبت به انتقال از طریق نفتکش و راه آهن دارد، گفت: انتقال از طریق خطوط لوله ایمن تر بوده و از سوی دیگر تابع شرایط جوی نیز نیست و هیچوقت متوقف نخواهد شد.
 
بر اساس این گزارش مهندس کاظمی در این بازدید همچنین از ترمینال ارتباطی صوت و دیتای مرکز شماره ٧ دیدن کرد و کارشناسان مخابرات منطقه در باره تجهیزات ارتباطی و خدمات ترمینال مخابراتی توضیحاتی ارایه کردند.
 
گفتنی است در این بازدید رئیس پالایشگاه اصفهان، مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مسئولان واحدها وی را همراهی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار