اردبیل؛

مصرف بنزین در اردبیل ۳ درصد کاهش یافت

مدیرشرکت نفت منطقه‌ای اردبیل گفت: مصرف بنزین در استان اردبیل ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، محمود آقامحمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت شهرستان نیر در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به مصرف بنزین در سطح استان اظهار کرد: مصرف بنزین در سطح استان اردبیل به میزان 3 درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: در سطح استان اردبیل روزانه حدود  900 هزار لیتر بنزین مصرف می‌شود که در 6 ماه گذشته در سطح استان اردبیل 161 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.
 
آقامحمدیان با اشاره به مصرف نفت سفید و نفت گاز هم گفت: در سطح استان اردبیل 25 میلیون لیتر نفت سفید و 160 میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که در شهرستان نیر هم مصرف بنزین در 6 ماه نخست سال 5 درصد کاهش، درمصرف نفت سفید در 6 ماه نخست سال 10 درصد افزایش و در مصرف نفت گاز در 6 ماه نخست سال 17 درصد کاهش داشته است.
 
وی به تامین سوخت زمستانی نیز اشاره و با اعلام این مطلب که در مورد سوخت رسانی در سطح استان هیچ مشکلی نداریم، افزود: در سطح استان اردبیل سه انبار ذخیره سوخت وجود دارد که ظرفیت انبار ذخیره سوخت اردبیل 130 میلیون لیتر، انبار ذخیره سوخت خلخال 16 میلیون لیتر و انبار ذخیره سوخت پارس آباد هم 6 میلیون لیتر است که برای تامین سوخت هیچ مشکلی نداریم.
 
مدیرشرکت نفت منطقه ای اردبیل بیان کرد: 67 هزار خانوار در سطح استان اردبیل هم از فراورده های نفتی استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به تعداد جایگاه‌های CNG و نفت و بنزین در سطح استان اظهار کرد: در سطح استان اردبیل 54 جایگاه بنزین و نفتگاز و 85 جایگاه CNG وجود دارد که 2 مورد احداث جایگاه CNG هم در دست اقدام است.
 
آقامحمدیان با تشریح اهمیت تامین سوخت دوم برخی مراکز حساس گفت: مراکزی مانند نانوایی ها، مدارس، ادارات و مراکز حساس دیگر نسبت به تامین سوخت دوم اقدام کنند تا در صورت افت احتمالی فشار گاز از سوخت دوم استفاده کنند.
 
در این جلسه اکبر صمدی، فرماندار شهرستان نیر نیز خواستار تامین سوخت آبگرم ها، شهرک تخصصی آب و شهرک صنعتی و برخی از مراکز مانند مدارس، نانوایی‌ها و غیره شد.

منبع:تسنيم
 
انتهای پیام/ا

برچسب ها: اردبیل ، نفت ، بنزین ، cng
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.