رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان:

پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه اصفهان در هفته آینده

هفته آینده تعمیرات اساسی واحد آمین و آب ترش شماره ۲ پالایشگاه اصفهان به پایان می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، ناصر خیری رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که از روز ١٢ مهر تعمیرات اساسی در این پالایشگاه آغاز شده است، گفت: بر اساس پیش بینی ها تعمیرات اساسی این واحدها ، ۱۰ روز طول خواهد کشید.
 
خیری افزود: با وجود انجام زمان بندی تعمیرات، تلاش ما براین است با استفاده از تمام امکانات نیروی انسانی و سیستمی، این زمان را کاهش و بهره وری پالایشگاه را افزایش دهیم.
 
 وی با بیان این که انجام این تعمیرات توسط ۶۰۰ نیروی پالایشگاهی و ۲۴۰ نیروی پیمانکاری مجرب انجام می شود، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان ۲۲ واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از این واحدها، بر اساس برنامه زمانبندی، بصورت جداگانه یا همزمان انجام می‌شود.

بر پایه این گزارش گازهای ترش تولید شده در واحدهای پالایش، بر ای تصفیه به واحد آمین ارسال می شود.
 
به گزارش شانا ساخت شرکت پالایش نفت اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه‌اندازی شد. ظرفیت اولیه این پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که سال‌های پس از جنگ ظرفیت آن افزایش یافت و حتی به ۳۸۵ هزار بشکه در روز نیز رسید.
 
هم‌اکنون ظرفیت تثبیت شده پالایشگاه اصفهان روزانه ۳۷۵ هزار بشکه نفت خام است و حدود ۲۲ درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.