رحمانی موحد:

رتبه نخست کشور در جاذبه‌های طبیعی منطقه/حمایت از ظرفیت سازی در گردشگری پایدار ضرورت دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:گردشگری پایدار شامل گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی می شود که برای تحقق آن حمایت از ظرفیت سازی در کشورهای در حال توسعه و افزایش سرمایه گذاری ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار اظهارداشت: گردشگری پایدار شامل گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی می شود که برای تحقق آن حمایت از ظرفیت سازی در کشورهای در حال توسعه و افزایش سرمایه گذاری ضرورت دارد.  
 
وی در ادامه گفت: برای کمک به استمرار و بهره برداری پایدار از تنوع زیستی باید حفظ دانش سنتی و تجربیات مردم بومی و جوامع محلی مد نظر قرار گیرد و همچنین برای رسیدن به گردشگری پایدار باید به سه عنصر توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست توجه ویژه ای شود.
 
رحمانی موحد با اشاره به اینکه باید افزایش سطح آگاهی عمومی، مراقبت از حیات وحش، حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی و انواع اکوسیستم ها و تنوع فرهنگی  از عوامل حفظ محیط زیست هستند بیان کرد:در نهایت این امر موجب بهبود وضع  زندگی، معیشت و رفاه مردم به ویژه جوامع محلی و در نهایت موجب رونق اکوتوریسم خواهد شد.

معاون گردشگری تاکید کرد: کشور ما  با توجه به قرار گرفتن در مسیر تلاقی تمدن های شرقی و غربی و برخورداری از جاذبه های گردشگری اعم از جاذبه های فرهنگی، میراث  کهن ملموس و ناملموس و جاذبه های متنوع طبیعی، در رتبه های نخست منطقه خاورمیانه قرار دارد.

وی در ادامه افزود: ایران سرزمینی با گستره جغرافیایی وسیع، تنوع آب و هوایی و شرایط اکوسیستمی متفاوت، تنوع قومی و فرهنگی غنی، همچون قاره پهناوری است که در قالب یک کشور جا داده شده است.
 
رحمانی موحد اعلام کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید با ایجاد فضای مثبت داخلی و بین المللی با کوشش و تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت نهاد دولتی و خصوصی همراه است، که گردشگری کشور را با روند روبه رشدی مواجه خواهد کرد.
 
معاون گردشگری با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری ایران و همچنین با ابراز علاقه جهانگردان بین المللی به سفر به ایران نشانه های رشد  از صنعت سبز در کشور است، عنوان کرد: تمام تلاش ما برای رشد چشمگیری در صنعت گردشگری است  و همچنین رونق گردشگری باعث حفظ و اشاعه میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال و توزیع درآمد در میان تمام اقشار جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، توسعه ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار