پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد؛

"سعود الفیصل" با اظهاراتش فضای مثبت گفتگوهای عربستان و ایران را از بین برد

پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی نوشت وزیر امور خارجه عربستان با اظهارات روز گذشته خود درباره ایران فضای مثبت گفتگوهای دو کشور را از بین برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه خبری العهد لبنان روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: عربستان سعودی فضای مثبتی را که در دیدار "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه این کشور با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ایجاد شده بود را  هنگامی‌که "الفیصل" ایران را جزئی از مشکلات سوریه، عراق، یمن و بحرین(!) خواند، از بین برد.

العهد نوشت: لحن منفعلانه‌ای که "سعود الفیصل" با آن سخن گفت، واکنش دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایران را در بر داشت که مواضع وزیر امور خارجه عربستان را متعارض با فضای مذاکرات دو کشور دانست و تاکید کرد که تهران طلایه‌دار کشورها در مبارزه با تروریسم است و کمک‌هایی را به دولت و ملت عراق در چارچوب قوانین بین‌المللی اعطا کرده است.

گفتنی است "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در  واکنش به اظهارات "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان و اشغالگر خواندن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اظهارات آقای سعود الفیصل اگر دقیق نقل شده باشد با فضای حاکم بر مذاکرات دیپلماتیک دو کشور در تعارض است.

وی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران بارزترین کشور منطقه در مبارزه با تروریسم است، عنوان کرد: تهران به دولت و مردم عراق، سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم در چارچوب حقوق بین‌الملل کمک می‌کند. 

معاون وزیر خارجه کشورمان یادآور شد:‌ اگر ریاض به حضور نظامی خود در بحرین پایان می‌داد تحقق راه‌حل سیاسی در این کشور و توقف سرکوب مردم و گفت‌وگوی ملی به وقوع می‌پیوست.

وی به عربستان توصیه کرد که مراقب توطئه‌های دشمنان منطقه باشد و از فرصت نقش آفرینی مثبت در منطقه غافل نشود.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار