اصفهان؛

مصيبت بعدي اصفهان بعد از زاينده رود، نابودي آثار تاريخي است

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه‌آثار تاريخي اصفهان در حال تخريب است عنوان كرد:مصيبت بعدي اصفهان بعد از زاينده رود، نابودي آثار تاريخي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس حاج رسوليها با تاكيد بر واگذاري مديريت نقش جهان به شهرداري اصفهان اظهار داشت: هرچند دولت جديد بر لزوم توجه به سازمان هاي مردم نهاد تاكيد داشت اما در عمل شاهد هستيم كه تمايلي به اين مهم ندارد تا از ظرفيت شوراها استفاده كند.

وي يا يادآوري اين نكته كه معاون رييس جمهور موضوع واگذاري مديريت ميراث فرهنگي به بخش خصوصي و مردم را مطرح كرده تصريح كرد: شهرداري اصفهان نيز به عنوان بخش غير دولتي خواهان واگذاري مديريت ميدان نقش جهان و ديگر آثار تاريخي اصفهان به شهرداري است.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با تاكيد بر اين مهم كه مسئوليت حفاظت از آثار تاريخي در قالب 23 وظيفه در برنامه سوم و چهارم توسعه بيان شده بود خاطرنشان كرد: در آغاز فعاليت دولت قبل قرار بود مديريت واحد شهري و واگذاري 23 وظيفه محقق شود كه مورد غفلت واقع شد و در حال حاضر نيز خبري از اين موضوع نيست.

حاج رسوليها ادامه داد: در وضعيت كنوني آثار تاريخي اصفهان در حال تخريب مي باشد اين در حالي است كه تنها براي بازسازي و مرمت عالي قاپو بيش از پنج ميليارد تومان بودجه لازم است كه ميراث فرهنگي بودجه لازم براي حفاظت و مرمت آثار تاريخي را ندارد.
وي حفظ آثار تاريخي اصفهان را نه تنها براي ايران بلكه براي دنيا مهم عنوان كرده و اظهار داشت: همانطور كه پيش از اين نيز گفته بودم بعد از زاينده رود مصيبت بعدي اصفهان نابودي آثار تاريخي است كه اين موضوع مشكلاتي را براي كل دنيا فراهم مي كند چراكه آثار تاريخي اصفهان براي مردم دنيا مهم است.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با تاكيد بر اين مهم كه مديران اصفهان هميشه به توانمندي، هوش و درايت معروف بوده اند و اين شهرت نيز به سبب دانشگاه هاي معتبر اين استان است تصريح كرد: باتوجه به عبور از سه دوره برنامه 5 ساله براي اصفهان، بالغ بر 99 درصد از برنامه هاي شهري پيش بيني شده محقق شده است و اكنون نيز بايد تدوين برنامه اصفهان 1400 آغاز شود

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، زاینده ، رود ، نابودی ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.