خبرگزاری فرانسه گزارش داد

افزايش بهای نفت در بازار آسيا

در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) برای تحويل در ماه نوامبر با 60 سنت افزايش، 83 دلار و 30 معامله شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه سپتامبر که نخستين روز معامله آن بود، 74 سنت افزايش يافت و به 86 دلار و 56 سنت رسيد.

وزارت انرژي آمريکا چهارشنبه آمار مربوط به ذخاير نفت آمريکا را در هفته گذشته منتشر کرد و از افزايش هشت ميليون و 900 هزار بشکه‌اي آن در هفته منتهي به 10 اکتبر (18 مهر) خبر داد.

ذخاير بنزين آمريکا نيز به نوبه خود چهار ميليون بشکه کاهش يافت که انتظار آن مي رفت.

ذخاير فرآورده‌هاي نفتي آمريکا از جمله گازوييل و سوخت گرمايشي يک ميليون و 500 هزار بشکه کاهش يافت، رقمي نزديک به آن چيزي که تحليل‌گران پيش‌بيني کرده بودند يعني يک ميليون و 700 هزار بشکه. اين کاهش نشان دهنده افزايش تقاضاست.

دزموند چوئا تحليل‌گر سي ام سي مارکتز در سنگاپور اعلام کرد خريداران پس از به آنکه به اين نتيجه رسيدند که فروش‌ نفت خام کمي بيش از حد بوده است به بازار برگشتند.

با اين حال با توجه به فراواني عرضه -به ويژه در آمريکا در پي افزايش توليد نفت شيست-،  پايين بودن تقاضا و نگراني‌هاي شديد براي تقاضا در فضاي وخامت شرايط اقتصادي جهاني،  چشم‌اندازها از ادامه روند کاهش بهاي نفت خبر مي دهند.

پنجشنبه، در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا با 92 سنت افزايش، 82 دلار و 70 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نيز،‌ هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با 69 سنت افزايش، 84 دلار و 47 سنت معامله شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، بهای نفت ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار