ناصحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناظران روزنامه همشهری مشخص شدند/ نظارت تنها مالی خواهد بود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر از معرفی ناظران روزنامه همشهری خبر داد.


حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ارائه طرح دو‌فوریتی مبنی بر نظارت سه نفر از اعضاء شورا بر عملکرد روزنامه همشهری در جلسات قبل شورا عنوان کرد:مطابق نظر اکثریت اعضاء این طرح با یک فوریت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع شد که البته کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده به این موضوع تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه مطابق بررسی‌های صورت پذیرفته، قانون تنها اجازه نظارت در مسائل مالی درآمدها، هزینه‌ها، اموال و آنچه را که به نوعی دراختیار روزنامه همشهری است را به شورا می دهد،  تصریح کرد: مطابق قانون شورای شهر به هیچ عنوان اجازه نظارت محتوایی بر روزنامه همشهری را نداشته و بر این اساس درانعکاس اخبار، مقالات و آنچه در این روزنامه درج می‌شود هیچگونه نظارتی صورت نخواهد پذیرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:هر چند مطابق طرح اولیه سه نفر از اعضای شورا اجازه نظارت بر عملکرد روزنامه همشهری را خواهند یافت ، اما این طرح از نظر کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی جهت بررسی هردو است چرا که با توجه به ماهیت فرهنگی روزنامه، اگر هم قرار بر انتخاب ناظرباشد این ناظرین صرفا باید از کمیسیون فرهنگی انتخاب شوند.

حجت الاسلام و المسلمین‌ ناصحی با تاکید بر اینکه شورای شهر تنها باید به امور مالی روزنامه همشهری نظارت کند ،گفت: شورا از حق نظارت بر مندرجات و محتویات روزنامه برخوردار نیست چرا که این موضوع وظیفه نهاد دیگری است.

وی از مرتضی طلایی، مجتبی شاکری و احمد حکیمی پور به عنوان سه عضو منتخب کمیسیون فرهنگی جهت نظارت نام بردو گفت: هر چند قراربود بررسی بیشتر این طرح در جلسه علنی روز سه شنبه صورت پذیرد اما به دلیل کمبود وقت به احتمال زیاد روز یکشنبه در صحن  ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر چه به دلیل طرح مسائل دیگر نظیر پرونده بوستان مادر و یا میدان فرمانیه در روز یکشنبه طرح این موضوع ممکن است به جلسات بعد موکول شود اما مطمئنا نظارت روزنامه همشهری از نوع محتوایی و به صورت اینکه بگوئیم این را بنویس و یا ننویس نخواهد بود چرا که این موضوع وظیفه شهرداری است.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با عنوان اینکه نظارت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با عنوان اینکه نظارت اعضای شورای شهر به فعالیت معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری یک وظیفه ذاتی است افزود:نه فقط عملکرد روزنامه همشهری بلکه تمام فعالیت‌های فرهنگی،اجتماعی و عمرانی شهر توسط اعضای شورا نظارت می‌شود به طوریکه اعضا شورا در بسیاری از بخشهای شهرداری نظیر تاکسیرانی وپایانه‌ها از نماینده ویژه برخوردارند.

وی تصریح کرد: هر چند یکی از بخشهایی که اعضای شورا احساس کردند که باید از نماینده برخوردار باشند روزنامه همشهری است اما باید در نظر داشت در صورت تایید طرح، نظارت به هیچ عنوان به صورت محتوایی و بر مندرجات نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: این موضوع که ناظرینی بر روزنامه همشهری باشند یا نه توسط کمیسیون فرهنگی بررسی شده و در جلسه روز یکشنبه در صحن مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار