فایننشال تایمز:

"بریتیش پترولیوم" انگلیس تولید در میدان گازی مشترک با ایران را پس از چهار سال از سر گرفت

روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس نوشت شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) تولید گاز از یک میدان گازی در دریای شمال را که ایران نیز در آن شریک است از سر گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه فایننشال تایمز در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم "مایکل کاواناگ" نوشت: با سپری شدن نزدیک به چهار سال از زمانی که بی پی مجبور شد به سبب تحریم های وضع شده علیه ایران تولید در این میدان گازی را متوقف کند، این شرکت بزرگ نفتی توصیه کرده است تولید در این میدان که یکی از مهم ترین میادین گازی انگلیس در دریای شمال است از سر گرفته شود. 

این گروه نفتی روز جمعه تایید کرد تولید گاز این میدان روم در 250 مایلی ساحل شمال شرقی اسکاتلند آغاز شده است. سهم این میدان گازی تا زمان تعطیل شدن در نوامبر 2010 حدود 5-4 درصد از کل تولید گازی انگلیس بود.

گرم شدن روابط دیپلماتیک میان غرب و ایران ، که صاحب 50 درصد از سهام میدان گازی روم است ، موجب شد وزارت انرژی و تغییرات اقلیمی انگلیس در اکتبر پارسال مجوز تولید مجدد گاز از این میدان را صادر کند. با این حال ، مشکلات فنی و نگرانی های ایمنی موجب شد ازسرگیری تولید حدود یک سال به تاخیر بیفتد. 

نیمی از سهام میدان گازی روم  در مالکیت بی پی است و این شرکت گرداننده آن است ، اما شرکت نفت ایران نیز سهام 50 درصدی در آن دارد. 

بی پی اعلام کرد بین دو تا سه سال طول می کشد تا امکان تحویل نهایی گاز از این میدان فراهم شود. 

این شرکت نفتی انتظار دارد تولید اولیه در میدان گازی روم حدود 50 میلیون فوت مکعب در روز باشد. پیشتر پیش بینی شده بود که ظرفیت نهایی تولید این میدان به 300 میلیون فوت مکعب در روز برسد. 

فایننشال تایمز نوشت: سهم ایران از درآمدهای حاصل از تولید مجدد در میدان گازی روم ، فعلا ، توسط دولت انگلیس تا زمان حل و فصل کامل مسئله تحریمها در یک حساب مسدود نگهداری خواهد شد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار