گزارش باشگاه خبرنگاران به مناسبت سالروز شهدای وحدت

جمله طلایی سردار شهید شوشتری چه بود؟

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد ه‍ژمونی کاذب هستند که مقاومت در مقابل امپریالیسم را قبول نمی‌کنند، بنابراین با حمایت از گروهک‌های تروریستی به دنبال تقابل با محور مقاومت بوده‌اند و به شهادت‌رساندن سرداران رشید اسلام از جمله شهید وحدت، سردار شهید شوشتری نیز در این راستا بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،  تروریست‌های وابسته به امپریالیسم از هیچ اقدامی برای کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند.

گروهک تروریستی جندالشیطان وابسته به عبدالمالک ریگی که خود از نوکران آمریکا و صهیونیست‌ها بود، اقدامات تروریستی بسیاری در شرق کشور مرتکب شده که اگر به دو مورد از آن بخواهیم اشاره کنیم، انفجار در همایش وحدت سران و طوایف بوده که به شهادت سردار نورعلی شوشتری منجر شد و دیگری حادثه تاسوکی است که نشان از وحشی‌گری و سبوعیت این گروهک تروریستی دارد.




سردار "نورعلی شوشتری" در سال 1327 در روستای سر ولایت شهرستان نیشابور به دنیا آمد. وی که از فرماندهان پر افتخار و یادگاران نامدار دفاع مقدس محسوب می‌شود.

در دوران قبل از انقلاب اسلامی با ارادت ویژه‌ای که نسبت به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری داشت، به طور مرتب در جلسات ایشان شرکت می‌کرد و بدین طریق با فضای مبارزه ارتباط داشت.

سردار شهید شوشتری افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری را در کارنامه زرین خود دارد.




سوابق اجرایی شهید شوشتری

در اکثر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت که هفت بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و بدین‌ترتیب افتخار جانبازی را چون برگ زرین دیگری برای کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.

با وقوع عملیات مرصاد وی به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرور آفرین را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

فرماندهی لشکر5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت‌های این فرمانده بزرگ و شهید والا مقام است.

وی از اول فروردین 88 نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده‌دار و موفق شد با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید.





نحوه به شهادت رسیدن شهید شوشتری


وی در صبح یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت در انفجاری انتحاری به همراه برخی از فرماندهان سپاه و عشایر بلوچستان به شهادت رسید.

عامل انتحاری انفجار "عبدالواحد محمدزاده" از اعضای گروهک تروریستی "جند‌الشیطان" بود. عبدالواحد محمدزاده، متهم به انفجار انتحاری در شهرستان "پیشین" بود که به شهادت جمعی از جمله سردار شهید"نورعلی شوشتری" انجامید. این فرد در دادسرای شهرستان سراوان دارای ۳ فقره سابقه کیفری در ارتباط با حمل و نگهداری مواد مخدر، سرقت و ضرب و جرح با چاقو بود.

"جلال سیاح" معاون امنیتی‌ـ‌انتظامی سابق سیستان و بلوچستان در این‌باره عنوان کرد: عامل انفجار تروریستی "پیشین سرباز" در حدود ۴ ماه قبل در پاکستان در یکی از پایگاه‌های گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی آموزش بمب‌گذاری را گذرانده و روز قبل از انفجار از خاک پاکستان به همراه یک تن دیگر وارد خاک ایران شده‌ است.

براساس مستندات موجود عامل این انفجار در ابتدا قصد ورود به محل همایش و انجام انفجار در آن محل را داشته که به دلیل هراس از دستگیری در نتیجه بازرسی، به محل نمایشگاه صنایع دستی که در کنار محل برگزاری همایش هم‌اندیشی سران و طوایف منطقه رفته و خود را در میان مردمی که در محل برگزاری نمایشگاه اجتماع کرده بودند، مخفی کرده و سپس به هنگام بازدید سردار شهید شوشتری و هیأت همراه اقدام به انفجار می‌کند.

اگر به اتفاقات و رخدادهای منطقه نگاه کنیم، می‌بینیم که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد یک ه‍ژمونی کاذب هستند که مقاومت در مقابل امپریالیسم را قبول نمی‌کنند. بنابراین با حمایت از گروهک‌های تروریستی به دنبال تقابل با محور مقاومت هستند و به شهادت‌رساندن سرداران رشید اسلام از جمله شهید وحدت سردار شهید شوشتری نیز در این راستا بوده است.


جمله طلایی سردار شهید شوشتری


سردار شهید نورعلی شوشتری که سال‌های متمادی منصب خادمی افتخاری بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را نیز عهده‌دار بود، بارها در جمع همرزمانش گفته بود:

آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم وجسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شود.


بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شهید شوشتری

"گوارا باد این پایان باارزش برای این انسان مجاهد، این شهید عزیزمان، شهید شوشتری واقعاً جزو عناصر پاکیزه سپاه بود. بنده ایشان را از نزدیک می‌شناختم و می‌دانستم که جزو انسان‌های مؤمن، پاک، سالم، صمیمی، فعال، زحمتکش و حقیقتاً مظهری از همین ارزش‌هایی بود که متراکم می‌شود و یک شهید را به‌وجود می‌آورد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۱:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
خدارحمت کند شهید شوشتری عزیز را وهمه شهدای گرانقدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی واندازه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
من نماز صبح بلند شدم وگفتم يا اين شوشتري ها وباكري ها گرامي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
سلام بر حسین علیه السلام
روحش شاد
آخرین اخبار