با نزدیک شدن به پایان سال 2014؛

نرخ تورم در منطقه یورو رکورد زد

افزایش تورم در اروپا در سپتامبر 2013 به بیشترین میزان خود رسید و این میزان در سال 2014 در مقایسه با همین میزان در سال گذشته رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، علاوه بر تورم که مشکل این روزهای اقتصاد منطقه یورو است رکود تورمی هم این روزها در اتحادیه اروپا شتاب گرفته است. 

بنابراین گزارش، افزایش تورم منطقه یورو از سال 2009 شروع شد. این افزایش 3 درصدی در حالی آغاز شد که اروپا شاهد هدررفت منابع تولیدی خود به دلیل شروع بحران اقتصادی بود. 

در این سالها بانک مرکزی اروپا سعی کرد تا با کنترل سود شرایط تورم این قاره را کنترل کند اما با اجرا گذاشتن طرح ریاضت اقتصادی در اکثر کشورهای این قاره سبب شد تا مردم به سرمایه های دولتی بی اعتماد شوند. 

افزایش تورم در اروپا در سپتامبر 2013 به بیشترین میزان خود رسید و این میزان در سال 2014 در مقایسه با همین میزان در سال گذشته رشد 2 درصدی را نشان می دهد. 

کارشناسان حوزه یورو بر این باورند در صورت عدم برنامه ریزی مناسب دولت‌ها برای کنترل تورم سال آینده میزان تورم در این منطقه چند برابر خواهد شد.

تورم یکی از شاخص های مهم اقتصادی است که با افزایش قیمت در جامعه ظاهر می شود. این روزها این شاخص در اقتصاد اروپا نشانه ترکیبی از رشد ضعیف در منطقه یورو، افزایش قیمت و میزان بدهی دولت‌ها است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار