بررسی جایگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در صبح بخیر ایران

برنامه "صبح بخیر ایران" سه‌شنبه 29 مهرماه با موضوع بررسی عملكرد ورزشكاران كشورمان در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی و همچنین وضعیت ورزش‌های زورخانه‌ای در كشور پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و در برنامه "صبح بخیر ایران" سه‌شنبه 29 مهرماه در خصوص وضعیت كشور در بخش ورزش پهلوانی و همچنین عملكرد كاروان ورزشی كشورمان در مسابقات اینچئون‌ كره جنوبی مطالبی را بیان می‌كند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در این برنامه به ارزیابی وضعیت ورزشكاران كشورمان در مسابقات ‌ آسیایی و پاراآسیایی می‌پردازد و علاوه بر ورزشكاران آسیایی درباره عملكردورزشكاران جانباز و معلول كشورمان ـ كه در قالب كاروان غدیر در این رقابت‌ها شركت داشتند نیز سخن می گوید .

آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ 25 آبان 1389 در فهرست میراث معنوی یونسكو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید و ورزش‌های زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین ورزش بدن سازی جهان معرفی شده است.

ایران در هفدهمین بازی‌های آسیایی با 282 ورزشكار شركت كرد و با كسب 21 طلا، 18 نقره و 18 برنز و كسب مقام پنجم به كار خود پایان داد.


انتهای پیام



برچسب ها: زورخانه ، ایران ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار