محموله سلاح آمريکايي به دست" داعش" رسيد

پايگاه هاي نزديک گروه داعش تصاويري را منتشر کرده اند که در آن اين گروه به محموله سلاح هاي آمريکايي ارسالي براي کردها دست يافت. اين پايگاه ها اعلام کردند که هواپيماهاي آمريکايي به اشتباه کمک هاي نظامي را در مناطق تحت کنترل داعش انداخته بودند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،
 جان کربي، سخنگوي پنتاگون گفت: کارشناسان ما ويدئويي را که گروه داعش منتشر کرده و ادعا کرده اند که به محموله سلاحي دست يافته اند که هواپيماهاي آمريکايي براي کردها ارسال کرده بودند، مورد بررسي قرار خواهند داد.
 
اين اولين باري نيست که جنگنده هاي ائتلاف ضد داعش اشتباه عمل مي کنند. جنگنده هاي غربي در چند مورد به طور اشتباه نيروهاي دفاع مردمي عراق را به جاي تروريست هاي داعش هدف قرار داده بودند. در همين حال اردوغان با انتقاد از اقدام آمريکا در ارسال سلاح براي کردهاي کوباني آن را اقدامي اشتباه خواند . اين در حالي است که به گزارش اسکاي نيوز با فشارهاي آمريکا و غرب دولت ترکيه اجازه ورود 200 پيشمرگ کرد عراقي به همراه سلاح هاي سنگين را به شهر کوباني صادر کرده است.
 
وزير امور خارجه ترکيه ديروز اعلام کرد: نيروهاي امنيتي کردستان عراق (پيشمرگ ها) براي کمک به دفاع از کوباني در برابر شبه نظاميان داعش، هنوز از طريق مرز اين کشور وارد سوريه نشده اند. روز گذشته همچنين القدس العربي نوشت: شماري از احزاب مخالف اردني از دولتشان خواستند تا از ائتلاف بين المللي ضد داعش کناره گيري کند. اين احزاب گفتند "اين ائتلاف در پي نقشه هاي جديدي در منطقه است و اردن از مشارکت در آن، هيچ سودي نمي برد". اين شش حزب در بيانيه مشترکي اعلام کردند "صيانت و حفظ استقلال کشور در دوري از سياست ائتلاف گرايي است". از سوي ديگر درگيري ها ميان گروه داعش و کردها در بخش هاي شرقي و شمال شرق کوباني ادامه دارد و جنگنده هاي ائتلاف نيز حملات جديدي را عليه پايگاه هاي داعش در اين شهر انجام دادند، پنتاگون اعلام کرد که اوضاع کوباني شکننده است و کردها همچنان کنترل بخش اعظمي از کوباني را در دست دارند. کردها مي گويند داعش از سلاح شيميايي در جنگ کوباني استفاده کرده است .
 
در تحولي ديگر ايوان سيمونويچ، مشاور دبيرکل سازمان ملل پس از سفر يک هفته اي خود به عراق و گفتگو با دست کم 30 ايزدي اين کشور اعلام کرد که شواهدي وجود دارد که نشان مي دهد حمله گروه داعش به ايزدي هاي عراق تلاش براي نسل کشي بوده است. روز گذشته همچنين وزير اطلاع رساني سوريه از ساقط کردن دو جنگنده از مجموع سه جنگنده اي که به دست شبه نظاميان داعش در استان حلب افتاده خبر داد. پيشتر رسانه هاي خبري از تلاش نيروهاي داعش براي تشکيل يک يگان هوايي خبر داده بودند.
انتهای پیام/ض


منبع: خراسان
   
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.