مدیرکل امور ترویج تجارت سازمان توسعه و تجارت مطرح کرد

افزایش مشارکت شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران/ جذب سرمایه‌گذاران خارجی با سفر هیئت‌های تجاری به ایران

جلالی پور با اشاره به افزایش تبادل هیئت‌های تجاری گفت: از سه ماهه اخیر سال گذشته تا کنون تبادل هیئت‌های مختلف بین‌المللی سیر صعودی خوبی داشته و همچنین میزان مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه‌های ما افزایش یافته است.

مهرداد جلالی‌پور مدیرکل امور ترویج تجارت سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و حمایت از برگزاری نمایشگاه های مختلف و همچنین اعطای مجوز از برنامه های این سازمان است، گفت: در بحث برپایی نمایشگاه های خارجی مجوز برپایی 60 عنوان نمایشگاه در خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: بخشی از آن تحت عنوان نمایشگاه های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران است و بخش دیگر مربوط به مشارکت ایران در نمایشگاه‌های بین المللی دنیا می‌باشد.

جلالی‌پور با اشاره به اینکه تسهیل و حمایت و صدور مجوز جهت تبادل هیئت‌های تجاری از دیگر وظایف این سازمان است گفت: در ابتدای سال جاری ما میزبان ده ها هیئت تجاری از کشورهای مختلف بودیم.

وی افزود: نتیجه آن، مذاکره تجار ایرانی برای صادرات کالا و همچنین تبادل دانش فنی و انتقال دانش فنی و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

مدیرکل امور ترویج تجارت سازمان توسعه و تجارت با اشاره به تدوین برنامه جامع 130 عنوانی برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری گفت: در مدت یاد شده هیئت‌های تجاری مختلفی به کشورهایی که برای آن مجوز صادر شده بود اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هدف از اعزام هیئت‌های تجاری ارتباط بین تجار ایرانی و خارجی در بازار هدف، معرفی پتانسیل‌های ایران و همچنین تامین نیازمندی‌های کشور است.

جلالی‌پور در ادامه از برنامه‌ریزی برای حضور برگزارکنندگان رخدادهای تجاری دنیا در ایران خبر داد و گفت: در نیمه اول سال جاری از کشورهای مختلف مانند آلمان، لبنان، ایتالیا، امارات متحده عربی و برگزارکنندگان معتبر بین‌المللی به ایران آمدند که نتیجه آن در برخی از زمینه‌ها در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: نتیجه این امر برپایی نمایشگاههای کشورهای خارجی در ایران و همکاری در برپایی نمایشگاههای بین‌المللی با حضور برخی از برندهای معتبر است که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در ایران و یا نمایشگاه ایتالیا در ایران اشاره کرد.

جلالی‌پور تاکید کرد: امکانی فراهم شده که یک رویداد تجاری با اعتبار بین‌المللی در ایران با حضور همه مجموعه های بین‌المللی اتفاق بیافتد که یک نمونه آن نمایشگاه معدن می‌باشد.

مدیرکل امور ترویج تجارت سازمان توسعه و تجارت با اشاره به افزایش تبادل هیئت های بین‌المللی گفت: از سه ماهه اخیر سال گذشته تا کنون تبادل هیئت های مختلف بین‌المللی سیر صعودی خوبی داشته و همچنین میزان مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه‌های ما افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در نمایشگاه نفت امسال میزان مشارکت‌کنندگان خارجی ما 2.5 برابر نسبت به نمایشگاه قبلی افزایش یافته است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: ترویج ، توسعه ، تجارت ، جلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار