جعفرزاده ایمن‌آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

"نیلی‌احمدآبادی" از جنس دانشگاه است/ تکلیف وزارت علوم را مشخص کنید + صوت

نماینده رشت گفت: حدود 5میلیون دانشجو به دلیل نبود وزیر در وزارت علوم رها شده و سرگردان هستند و باید زودتر تکلیف وزارت علوم مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت و در موافقت با محمود نیلی احمدآبادی گفت: از صبح تاکنون مانند همه دوستان نماینده تمامی سخنان را گوش می‌کنم و خدا را شاکرم که تمام کسانی که صحبت می‌کنند چه مخالف و چه موافق از دلسوزان نظام و سربازان انقلاب بودند.  
 
عضو کمیسیون برنامه بودجه محاسبات گفت: امیدواریم هیچ کدام از حرف‌ها در طرف مقابل ایجاد کدورت نکند همه حرف‌ها روی دلسوزی نسبت به شهدا و امام شهدا است و همه یک هدف مشترک داریم. انقلاب مراحل رشد و تعالی خود را طی کند تا تحویل صاحب اصلی آن امام زمان(عج) بدهیم.
 
جعفرزاده خطاب به لاریجانی بیان کرد: ما باید بپذیریم که با وجود تمام سلایق مختلف در حال حاضر رئیس دولت یازدهم نظام جمهوری اسلامی دکتر روحانی است که حکم تنفیذ خود را از دستان مبارک مقام معظم رهبری تحویل گرفته است قبول کنیم کسی که رئیس دولت ‌شود باید تیم خودش را خودش انتخاب کند و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید این اجازه را به رئیس‌جمهور بدهیم.
 
وی تصریح کرد: شاید سؤال مطرح شود که با این وجود نقش مجلس چیست، نقش مجلس این است که اگر فرد معرفی شده و خدای ناکرده با اصول مشخصه نظام و انقلاب مغایرت داشت مجلس مخالفت کند.
 
نماینده مردم رشت گفت:‌ انصافاً تاکنون چه دلیل مستند و متقنی ارائه شده است که نیلی احمدآبادی شایسته این نیست که در کرسی وزارت علوم نیست؟ ویژگی‌های مختلفی دارد که در رزومه‌اش در صحن علنی مجلس هم پخش شد، بیانگر این است که وی از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب بوده و حضور وی در سپاه، همکاری با نیروی دریایی سپاه، سابقه انقلابی و تجربه مدیریتی دارد و از همه مهمتر از جنس دانشگاه است و اعتماد دانشگاهیان هم به وی دارند.
 
جعفرزاده بیان کرد: ناراحتی‌هایی ابراز شد که از دیگران بود ولی نیلی احمدآبادی باید پاسخ آن را بدهد، هر فردی مسئول پاسخگویی به اعمال خودش است، اگر در جلسه‌ استیضاح اتفاقی بفتد نیلی پاسخگوی آن نیست.
 
نماینده مجلس اظهار داشت: نیلی احمدآبادی چهارماه مجموعه بزرگترین دانشگاه کشور را که دانشگاه تهران باشد را بدون تشنج اداره کرد و حادثه‌ای در  پردیس کرج نیز از سوی رئیس این پردیس اتفاق افتاد که اجازه عزل یا تغییر آن را به نیلی احمدآبادی ندادند، دانشگاه تهران با مدیریت این فرد مخالف بود الان باید خودش پاسخگو باشد که اجازه جابه جایی ندادند ولی اجازه عزل ندادند و حالا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی رفتار این رئیس باشد.
 
وی اضافه کرد: برخی به سوابق نیلی احمدآبادی ایراد گرفتند، به گذشته برگردید و ببینید بسیاری از وزرای که همین مجموعه وزارت علوم را اداره کردند و بعضاً همکار ما هستند سابقه مدیریت آنچنانی نداشتند قطعا کمتر از نیلی نبوده است.
 
جعفرزاده بیان کرد: فردی مطالب اشتباهی را بیان کرده است که حتماً رئیس‌جمهور باید آن را اصلاح کند ولی آیا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی سخنان این فرد باشد؟
 
نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: اینکه در حال حاضر 4.5میلیون جوان دانشجو در دانشگاه‌ها رها شده‌اند، مگر یک سرپرست چقدر اختیار دارد؟ نجفی با اختیارات محدود سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را مدیریت کند، 5 میلیون نفر در این کشور سرگردان هستند و از نخبگان این کشور هستند کسانی هستند که کرسی‌های مدیریتی این کشور را باید تحویل بگیرد و نباید با سرپرستی اداره شود و رها شود. اجازه دهید وزارت علوم سامان‌دهی شود.  
 
وی افزود: نیلی احمدآبادی از طرف رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شد و تمام مراحل آن هم قانونی بود، اینکه برخی مطبوعات اطلاعاتی را مطرح می‌کنند باید از سوی دستگاه‌های نظارتی بررسی شود.
 
جعفرزاده ادامه داد: نیلی احمدآبادی از روزی که معرفی شد به مجلس احترام گذاشت و در تمام کمیسیون‌ها حاضر شد و با تک تک نمایندگان صحبت کرد و نظرات خود را بیان کرد.
 
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام است و مقام معظم رهبری هم بر این مسئله تأکید دارند، گفت: نیلی احمدآبادی نقش خود را در دانشگاه و اتفاقات سال 88 قطعاً بیان می‌کند ولی خواهش و استدعای من با توجه به خروج نخبگان از کشور و رها شدن دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های ما در یک سردرگمی قرار داردند به نیلی احمدآبادی کمک کنید تا با توجه به اینکه از جنس دانشگاه است وزارت علوم را ساماندهی کند.
 
وی گفت: اجازه ندهید زمان بگذرد، تکلیف وزارت علوم را مشخص کنید زیرا وقت مجلس باید صرف کارهای مهم کشور مانند اشتغال و رکود شود.
 
جعفرزاده با بیان اینکه هنوز پاسخ متقنی برای افکار عمومی در رابطه با استیضاح فرجی‌دانا ارائه نشده است، گفت: مردم می‌گویند چطور 4.5میلیون جوان را در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی وزارت علوم مدیریت نداشته است بنابراین امروز که نیلی احمدآبادی به مجلس معرفی شده است کمک‌ کنیم و به وی رأی بدهیم که دانشجویان را مدیریت کند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان داشت: نیلی احمدآبادی جایگاه علمی، مدیریتی و سوابق ارزشی دارای ویژگی‌های مثبتی است و همه امتیازات لازم را دارد ما هم وظیفه داریم به دولت کمک کنیم که بتواند بچه‌های ما را مدیریت کنند.
 
نماینده رشت خطاب به لاریجانی تصریح کرد: اگر مطالبی گفته شد از روی دلسوزی بود و ابهامات نیز در صحبت‌های نیلی احمدآبادی برطرف شود ولی از رئیس مجلس هم می‌خواهیم به این ابهام پاسخ دهد که آیا در برابر معرفی نیلی احمدآبادی به مجلس موضع‌گیری کرده است یا خیر؟ زیرا برخی نام لاریجانی را در بین مخالفان بیان کردند در حالیکه رئیس مجلس هیچگاه در برابر مسائل موضع‌گیری نداشت، رئیس مجلس در این مورد رفع ابهام کند.
 
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: فکر می‌کنم نادران رجال الغیب هستند و از این جهت گفتم و نادران در پاسخ به وی گفت: لطفا دوباره رفع ابهام کنید. 

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار