یادداشت حقوقی/

13 آبان برای ملت ما همچنان حکم انقلاب دوم را دارد/ جنایت‌های آمریکا قابل اغماض نیست

یک حقوقدان بین‌الملل گفت: بلوکه کردن اموال جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، با موازین حقوق بین‌الملل سازگار نیست و جنایت‌های این کشور در نظر مردم هرگز قابل اغماض نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با گذشت بیش از سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، غبار کهنه‌گی نتوانسته به چهره برخی حوادث بنشیند و آنان را از مرکز توجه دور کند.  

تا امروز بار‌ها حادثه سیزده‌ آبان را از زوایای مختلف حقوقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... مورد بررسی قرار داده‌اند، اما بدیهی است که پرداختن به تمامی محورهای مذکور امکان‌پذیر نیست، اما کار‌شناس حقوقی ما «یداله عسگری» این مهم را از منظر حقوقی مورد بررسی قرار داده‌، که در ادامه می‌خوانید:  
 
بسیاری از اقداماتی که دولت آمریکا از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز در حق ملت ایران انجام داده، با هیچ قاعده حقوقی سازگاری ندارد و این در حالی است که بلوکه کردن اموال جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، نه تنها با موازین حقوق بین‌الملل و قواعد آن بلکه با موازین «معاهده مودت» که قبل از انقلاب اسلامی بین دو کشور ار اعتبار برخوردار بوده، نیز ناسازگار است.

امروز 13 آبان است روزی که در اذهان ملت ما همچنان حکم انقلاب دوم را پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران دارد و این روز، روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا از اعماق جان و دل مردم برخواست که نشانگر خاصیت و هدف اصلی انقلاب اسلامی است.  
 
جنایت‌های آمریکا در مسائل حوزه خلیج‌فارس، حمله به سکوهای نفتی، ساقط کردن هواپیماهای مسافری ایران، دشمنی و عناد با کشورمان و دخالت‌های صریح در مواقع مختلف به‌خصوص در بحث انتخابات سال جاری از مواردی نیست که از خاطر مردم کشورمان پاک شود.  
 
دولت آمریکا در چشم مردم ایران همچنان یک کشور ناقض حقوق بین‌الملل است و جنایت‌های این کشور در نظر مردم هرگز قابل اغماض نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار