شماره ۸۱؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۸/۱۶

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

با حذف افزونه‌ها و نوار ابزارهای غیر ضروری؛
نرم افزار Auslogics Browser Care یک ابزار فوق العاده کاربردی برای بهینه کردن مرورگرهای اینترنتی شماست. با نصب این نرم افزار قادر خواهید بود نظارت کاملی بر روی نوار ابزارهایی که بر روی مرورگرها نصب کرده‌اید را داشته باشید آنها را حذف و یا غیرفعال کنید. بیشتر نوار ابزارها توسط نرم افزارهای تبلیغاتی نصب می‌شوند و جز جنبه تبلیغاتی و کاهش سرعت مرورگر کاری مفیدی ندارند، برای راحت شدن از این نوار ابزارهای تبلیغاتی و بیهوده نرم افزار Auslogics Browser Care می‌تواند ابزار مفیدی باشد. با بهینه سازی نوار ابزارهای نصب شده، تنظیمات مرورگر و صفحه خانگی (Home Page) به افزایش سرعت و کارآیی مرورگرتان کمک کنید.

 

 


 

برای رایانه؛
GiliSoft Audio Editor نرم افزاری حرفه ای و کاربردی برای ویرایش موزیک و صدا می باشد که با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی و با ابزارهای کاملا حرفه ای موزیک های خود را ویرایش کنید. همچنین امکان ضبط و ویرایش صدای ضبط شده از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار بخش های مختلف صدای ضبط شده یا موزیک دلخواهتان را کپی، کات و در جای دیگر اضافه کنید. همچنین می توانید به موزیک ها افکت های دلخواهتان را اضافه کنید.

این نرم افزار با فرمت های wav or mp3 کار می کند و خروجی فایل های آن با این فرمت ها می باشد.

 

 


 

برای ویندوز؛
همیشه تمامی کارها و پردازش های مورد نظر در رایانه به درستی انجام نمی شوند و گاهی این پردازش های ناموفق می توانند به عملکرد درونی و سخت افزاری رایانه تاثیر منفی بگذارند. این نرم افزار ProcessKO کم حجم و قدرتمند کمک می کند تا پردازش های ناموفق ویندوز رایانه خود را به آسانی شناسایی کنید و با استفاده از ابزارهای موجود در برنامه آن ها را از بین ببرید. در ضمن نرم افزار معرفی شده لیستی از برنامه های نامناسب برای سیستم شما ارائه می دهد تا بهتر رایانه خود را مدیریت کنید. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: قرارگیری در نوار وظیفه، الگوریتم قدرتمند در زمینه پردازش برنامه ها، رابط کاربری مناسب و ... اشاره کرد.
 

 


 

با توجه به قطعی‌های اخیر؛
هنوز هم افرادی هستند که از اینترنت دیال آپ یا همان کم سرعت استفاده می کنند، یکی از مشکلات کاربران دایل آپ قطعی های مکرر در اتصال به اینترنت است که گاهی آن ها را از اتصال دوباره به اینترنت پشیمان می کند. اما نرم افزار Connection Keeper به شما کمک می کند تا قطعی های اینترنت را از بین ببرید و با این عمل سبب کاهش مصرف داده های اینترنت شوید. در محیط برنامه قادر خواهید بود، انواع تنظیمات از قبیل تعیین اکانت پیش فرض و زمان برقرای ارتباط را تعیین کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان ارائه تنظیمات خودکار یا دستی، رابط کاربری قابل فهم، سرعت بالا در برقراری ارتباط و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای ویندوز؛
این روزا که حجم هارد دیسک ها افزایش پیدا کرده است حجم عظیمی از اطلاعات را در آن ها ذخیره می کنیم، اما بعد از مدتی استفاده باز هم با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مواجهه می شویم و اینجاست که به فکر حذف برخی از فایل ها و پوشه ها خواهیم افتاد ولی با این ایده هم نمی توان به خواسته خود رسید، زیرا بررسی حجم عظیمی از اطلاعات کاری زمان بر است، اما اگر از این نرم افزار TreeSize استفاده کنید، هم می توانید فضای هارد دیسک رایانه تان را مدیریت کنید و هم به آسانی به فایل ها و پوشه های مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه گزارش های متنوع از وضعیت هارد دیسک با فرمت های مد نظر، قابلیت مقایسه وضعیت هارد دیسک در بازده های زمانی مختلف، جستجو با روش های گوناگون و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای رایانه؛
 BWMeter یک نرم افزار برای اندازه گیری، نمایش و کنترل تمامی ترافیک مربوط به کامپیوتر شما بر روی شبکه و نرم افزاری برای کنترل ترافیک، بررسی و سنجش پهنای باند شب می باشد. برخلاف دیگر محصولات، این نرم افزار می تواند بسته های اطلاعات را بررسی و آنالیز کند. این قابلیت امکان تشخیص ترافیک اینترنت یا ترافیک محلی را برای شما فراهم می کند.
 

 


 

برای ویندوز؛
با افزایش روز افزون سایت ها و پایگاه های اینترنتی، مشاهده تمامی مطالب آن ها در زمان بروز رسانی بسیار دشوار است، اما این نرم افزار هوشمند WebSite Watcher به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن از بروز رسانی سایت ها، وبلاگ ها و پایگاه های اینترنتی مطلع شوید و از زمان خود بهترین استفاده را کنید. برای فعال سازی نرم افزار فقط کافی است که آدرس های مورد نظر خود را وارد محیط آن کنید، تا برنامه وظیفه اطلاع رسانی خود را شروع کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: نظارت بر صفحات رمزگذاری شده و ایمن، قابلیت مسدود سازی و فیلترینگ محتواهای مورد نظر، نمایش بروز رسانی های انجام شده و ... اشاره کرد.
 

 


 

با دانلود اپلیکیشن AirDroid؛
نرم‌افزارهای مختلفی هم برای کنترل از راه دور دستگاه وجود دارد و هم برای دسترسی به فایل‌های ذخیره شده روی دستگاه یا ردیابی دستگاه هنگام سرقت یا مفقود شدن آن، اما در بیشتر موارد هر یک از این نرم‌افزارها و سرویس‌ها یک قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد و سرویسی که همه چیز را یکجا در اختیار شما قرار دهد، کمیاب است.
سرویس AirDroid نیز یکی از همین سرویس‌های کمیاب است که امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تعداد دانلود این نرم‌افزار در فروشگاه گوگل بین 10 تا 50 میلیون برآورد شده است.

 

 


 

برای اندروید؛
اطلاعات ارائه شده توسط ماهواره های مکانیابی بسیار قابل اطمینان هستند و می توان گفت که تمامی افراد آن را قبول دارند، حال می توانید با یک ترفند ساده دوستان خود را شگفت زده کنید، برای مثال قادر خواهید بود این برنامه Fake GPS Location Spoofer را به گونه ای تنظیم کنید که وقتی مختصات خود را ارسال می کنید، مختصات مکان فعلی شما را لندن یا هر شهر دیگری که مد نظرتان هست نمایش دهد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: عملکرد تضمینی برای نمایش مکان مورد نظر، رابط کاربری ساده و دلنشین، وجود گزینه های پیشرفته و ... اشاره کرد. جالب است بدانید که برنامه از نرم افزار پیام رسان وایبر نیز پشتیبانی می کند.
 
 

 


 

زهیر، الگوی عاشقی کربلاست. او تا چند روز پیش، از دیدار حسین(ع) هراس داشت، اما پس از آن که به خیمه امام گام نهاد، هراسش به عشقی جاودانه بدل شد. بارقه نگاه حسین(ع) چنان در جانش اثر کرده بود که از همه هستی خود گذشت و از دنیا و خانمان گسست. او در این راه چنان پیش رفت که به یکی از فرماندهان سپاه آن حضرت تبدیل شد. و عبدالله بن حسن مادرش بنت سليل، و هنگام شهادت يازده ساله بود. عبدالله پسر امام مجتبی(علیه السلام) هنوز به حد بلوغ نرسیده بود و در خیمه‌گاه با زنان به سر می‌برد. هنگامی که متوجه حمله دشمن به جانب امام شد، از خیمه‌گاه بیرون دوید. او سراسیمه و شتابان رو به جانب امام حسین(علیه السلام) رفت و در کنار عمویش ایستاد.

 

عاشورا

 


 

از این به بعد؛
AutomateIt Pro یک نرم افزار کاربردی با هدف زندگی راحت برای سیستم عامل اندروید می باشد. باید به شما بگوییم از این به بعد دیگر نیازی نیست هر کاری را به صورت دستی انجام دهید. فقط کافی است بخشی از کارهای خود را به اسمارت فون اندرویدی خود بسپارید. برای مثال می توانید طوری برنامه ریزی کنید که هنگام خاموش شدن صفحه گوشی در شب، حالت بی صدا (Silent) بصورت خودکار انتخاب شود و یا هنگام مکالمه، بلندگو با استفاده از حسگر مجاورت فعال یا غیرفعال شود.


 


 

برای اندروید؛
اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید، مدیتیشن کنید، سریع‌تر یاد بگیرید، توجه‌تان را متمرکز کنید، آگاهی‌تان را افزایش دهید،  حتی خود هیپنوتیزم را امتحان کنید، فقط کافیست  نرم افزار Brainwave Tuner را بر روی اندروید خود نصب کنید و بگذارید تنظیم‌کننده امواج مغزی شما را به سمت مورد نظر هدایت کند و امواج مغزی شما را تقویت کند.
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
BMR مخفف عبارت انگلیسی Basal Metabolic Rate به معنای میزان متابولیسم پایه است، BMR معیاری برای ارزیابی مقدار کالری مورد نیاز بدن خواهد بود. BMR نشان دهنده ی مقدار کالری است که باید روزانه توسط فرد استفاده شود. بدن تمامی انسان ها نسبت به شرایط آن ها روزانه نیازمند تعداد کالری خاصی است که این میزان در هر فرد متغیر است، برای محاسبه کالری مورد نیاز بدن خود و این که آیا چاق هستید یا نه، می توانید از نرم افزار معرفی شده نهایت بهره را ببرید، تا به تناسب اندام مورد نظرتان دست پیدا کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: رابط بصری زیبا، دارا بودن عملکرد علمی، نمایش کالری مواد غذایی پر مصرف و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
اگر بخواهیم بزرگترین شاعر ایرانی و فارسی سرا را انتخاب کنیم، بدون شک فروسی یکی از گزینه های اصلی است، زیرا فردوسی با سرایش شاهنامه سبب حفظ زبان فارسی و شناخته شدن قهرمانان ایرانی شده است، شاید در این زمان هم مطالعه ی داستان های شاهنامه، بهترین گزینه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ شخصیت های تخیلی و ساختگی غرب باشد. در این نرم افزار Shahname جذاب و شیرین 18 داستان زیبا از قهرمانان بزرگ ایرانی گنجانده شده است، که با مطالعه آن می توانید با قهرمانان ایرانی آشنا و سبب حفظ زبان فارسی شوید. 
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
اعتیاد به اینترنت و کامپیوتر جنبه های متفاوتی را در برمی گیرد، اعتیاد به ارتباطات مجازی، اعتیاد به شبکه های اجتماعی، گفتگوهای آنلاین (چت) و ارتباطات تصویری مجازی می تواند مهم تر از ارتباطات واقعی شما با دوستان و خانواده شما محسوب شوند. وابستگی شبکه ای: مانند وابستگی به بازی های آنلاین، تجارت و خریدهای اینترنتی نیز اعتیاد محسوب می شوند. برنامه "چقدر به اینترنت اعتیاد داری" با مطرح کردن 20 سوال می تواند به صورت دقیق میزان وابستگی شما به اینترنت را نمایان کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه سوالات مرتبط با بخش های مختلف، محاسبه دقیق پاسخ ها، ارائه توصیه های کاربردی و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

برای اندروید؛
نرم افزار به گونه ای است که می توانید به وسیله‌ی آن با سرعت بالا و در کمترین زمان ممکن فایل‌های مورد نظر خود را باز کرده و یا بر روی آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید و یا خود فایل pdf بسازید و به اشتراک بگذارید. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به داشتن ویجت اختصاصی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌ها این برنامه کاربردی می‌توان به قابلیت ویرایش فایل‌های pdf، تبدیل فایل‌های متنی خود به فایل pdf آن هم با سرعتی باور نکردنی را می‌توان اشاره کرد.

 

 


 

 شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب فرمود: فردا همه‌ی شما کشته خواهید شد، قاسم(ع) نزد عمویش آمد و عرض کرد: عمو جان من هم فردا کشته خواهم شد؟ امام او را به سینه‌اش چسباند و فرمود: مرگ در نظر تو چگونه است؟ قاسم(ع) جواب داد: از عسل شیرین‌تر است. امام به او فرمود: تو بعد از بلایی عظیم کشته می‌شوی و عبدالله شیرخوار هم شهید می‌شود. روز عاشورا قاسم(ع) خود را آماده‌ی جنگ کرد و به حضور امام حسین(ع) آمد تا از او اجازه‌ی جهاد بگیرد، امام او را در آغوش گرفت و مدتی با هم گریه کردند، سپس قاسم(ع) اجازه‌ طلبید و امام به او اجازه نمی‌داد. هرچه آن امامزاده‌ی بزرگوار در اجازه‌ی جهاد، مبالغه می‌کرد، حضرت مضایقه می‌فرمود تا آنکه بر پای عموی خود افتاد و چندان بر آن بوسه زد و گریست تا از امام اجازه گرفت.

 

حضرت قاسم

 


 

آی.او.اس سیستم عاملی پرطرفدار در کشور ماست، اما کماکان محدودیت های اعمال شده از داخل و خارج مصرف کننده ایرانی را با مشکل مواجه کرده است. برای مثال یکی از این محدودیت ها که از سوی سازنده اعمال شده عدم وجود صفحه کلید فارسی در این سیستم عامل است. با وجود عرضه جدیدترین به روز رسانی iOS 8 همچنان کاربر ایرانی باید از همان کیبورد عربی برای نوشتار فارسی استفاده کند که حروف «گ چ پ ژ» را به صورت کلید مجزا ندارد. در iOS 8.1 گرچه کیبورد فارسی وجود ندارد، ولی امکان افزودن صفحه کلید جانبی توسط توسعه دهنده ها و سازنده های دیگر (شخص ثالث) امکان پذیر است؛ به همین منظور یک نمونه از این کیبوردها که توسط یک تیم توسعه دهنده ایرانی تهیه شده را معرفی می کنیم.
 

 

 


 

برای iOS؛
اگر شما نیز یک طراح و گرافیست حرفه ای و با تجربه ای باشید می دانید که رنگ یکی از عامل‌های مهم در طراحی و نقاشی به شمار می رود. با خلق و اضافه کردن رنگ ها به تصاویر در واقع می توان گفت که تصاویر زنده شده اند و بسیار زیبا به نظر می رسند. حال شما با نصب این نرم افزار کم حجم و گرافیکی می توانید با خلق رنگ ها و طرح های زیبا و جذاب به یک طراح حرفه ای تبدیل شویدو تنها کافی است که رنگ های مورد علاقه ی خود را با یکدیگر ترکیب کنید و رنگ های زیباتری به دست آورید و جانی دوباره به تصاویر خلق شده بدهید و از دیدن این چنین تصاویری لذت ببرید.

 

 


 

برای ios؛
ارزش و قدرت رمز های عبور به طولانی بودن آن ها نیست، بلکه ارزش آن ها به الگوریتم استفاده شده برای رمزگذاری است، این برنامه Parolium با محیط کاربری ساده و ظاهر زیبا خود به شما کمک می کند تا رمزهای عبور قدرتمند تعیین کنید. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: رمز گذاری با استفاده از الگوریتم AES256، ایجاد دو رمز عبور در عرض یک ثانیه، هماهنگ سازی داده ها با یکی سرورهای ابری (البته می توان این گزینه را غیر فعال کرد) و ... اشاره کرد. می توانید نسبت به خواسته های خود پسوردهای پیچیده یا استاندارد بسازید، برای ایجاد رمزهای عبور ذکر شده فقط کافی است چندتا کلیک کنید تا قدرتمندترین پسوردها ایجاد شوند. از نرم افزار معرفی شده می توانید برای تولید رمزهای عبور بانکی، ایمیل ها و ... استفاده کنید.
 
 

 


 

برای ios؛
اگر دارای گوشی یا تبلتی هستید، که مجهز به سیستم عامل ios است، به شما پیشنهاد می دهیم برای مدیریت رایانه خود از راه دور و به وسیله تلفن همراه از این نرم افزار Goodremote Desktop کمک بگیرید. برنامه معرفی شده با برقراری ارتباط آسان و سریع کمک می کند تا دیگر با دشواری های موجود در سایر نرم افزارها رو به رو نشوید، در ضمن برنامه با رابط بهینه سازی شده سرعت ارسال و دریافت اطلاعات را افزایش می دهد. از کاربردهای نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان استفاده از دوربین گوشی به عنوان وبکم، قابلیت انتقال و تبادل اطلاعات میان دستگاه و رایانه، امکان تبدیل گوشی به ماوس و کیبورد اشاره کرد.
 
 

 


 

برای سیمبین؛
نرم افزار فوق العاده کاربردی و امنیتی Fingerprint v1.00 که با استفاده از آن شما می توانید قفل گوشی موبایل خود را با استفاده از اثر انگشت باز کنید و شخص دیگری نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۳
باز هم جاوا فراموش شد.!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
nnnn
۱۰:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
با سلام
قبلا دوتا نرم افزار هم واسه جاوا توي سايتون بود!!!!!!! انگار شما هم جاوا رو فراموشي سپرديد
لطفا اگه مي شه نرم افزارهاي جاوا رو هم در سايتون جا بديد ممنون
آخرین اخبار