رئیس اتاق بازرگانی ایران:

سمینار ملی مشکل آب از دیدگاه بخش خصوصی به زودی برگزار می‌شود

شافعی گفت: با توجه به مسئله آب در کشور ما اتاق ایران با همکاری دفتر کشاورزی و همچنین مرکز مطالعات آب اتاق به بررسی عمیق و گسترده این مسئله پرداخته و قرار است به زودی یک سمینار ملی مسئله آب از دیدگاه بخش خصوصی در کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران که در اتاق بازرگانی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و تعداد زیادی از فعالان این بخش صحبت می‌کرد اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی اتاق قرار است با همکاری تشکل‌ها و با یک نگاه منطقه‌ای چالش‌ها و توانمندی‌های کشور را مورد توجه قرار دهد.

وی در ادامه افزود: نگاه بخش خصوصی به کشاورزی نگاهی نوین است و قرار است اتاق در آینده‌ای نزدیک با همکاری تشکل‌ها و بخش خصوصی فعالیت‌های برون‌مرزی خود را در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری در این حوزه به انجام رساند.

شافعی با اشاره به اینکه از سال 77 که کمیسیون کشاورزی اتاق فعال شده تاکنون 32 استان دارای کمیسیون کشاورزی هستند افزود: تأسیس این دفترها در جهت توانمندسازی بخش کشاورزی بوده و طبق تبصره 10 ماده یک کسب و کار این فعالیت‌ها در جهت توانمندسازی این بخش است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در سال 93 یک سری برنامه مطالعاتی در 10 بخش که شامل بررسی سیاست‌های آب کشاورزی سه کشور اطراف از جمله چین، هند و ترکیه را مورد توجه ویژه و مطالعه خویش قرار داده بحث فنون آفات کشاورزی مورد مطالعه قرار داده از سال 89 تا سال 92 گزارش سالانه خود را به مقامات زیربط رسانده و همچنین اتاق ایران گزارش سالانه خود در خصوص وضعیت آب کشور را به مسئولین سه قوه کشور ارائه کرده است و همچنین برای 11 محصول مهم کشور 59 گزارش تهیه کرده و برای بررسی بیشتر آن را به قوای سه گانه گزارش داده است.

وی در پایان یادآور شد: بخش خصوصی سه گزارش به رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت چالش‌های آب و بخش کشاورزی تهیه و آن را تقدیم کرده است که امیدواریم این گزارش‌ها نقشه راهی جامع برای آینده بخش کشاورزی کشورمان باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشکل آب ، خصوصی ، سمینار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار