آخرین وضعیت از راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم در کشور؛

آمادگی کادر‌های فنی افتتاح مراکز کنترل خشم

مدیر کل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان از آمادگی نیروها و کادر‌های فنی جهت راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم در کشور خبر داد.

نجم الدین محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت از راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم گفت: مراکز پیشگیری و کنترل خشم که مقرر بود تا پایان مهرماه راه‌اندازی شود به دلیل علت مهیا نشدن فضای فیزیکی از سوی شهرداری تهران در حال حاضر به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود، افزود: به منظور آموزش و کاهش خشونت در بین جوانان و همچنین آموزش چگونگی کنترل عصبانیت مرکز پیشگیری و کنترل خشم به صورت کارت تخصصی در تهران به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود و سپس از آن در صورت نتیجه بخش بودن در برخی از شهرهای کلان شهرها از جمله اصفهان، البرز، مشهد و ... که اعلام آمادگی کرده‌اند توسعه پیدا خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه 40 نیرو برای این مرکز آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر همه نیروها آموزش و مسئول آن مشخص شده و کادر فنی آن آماده است و به محض اینکه شهرداری تهران فضای فیزیکی لازم را تحویل دهد نخستین مرکز افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: نخستین مرکز کنترل خشم قرار بود در منطقه 7 تهران راه‌اندازی شود اما در حال حاضر محل پیش بینی شده در داخل پارک آزادگان در انتهای حکیم پیش بینی شده است.

محمدی در پایان به نحوه همکاری وزارت بهداشت در این مراکز اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلف در زمینه تأمین سلامت روان وظایفی دارند و از جمله آن یکی از ادارات وزارت بهداشت است که اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز ، کنترل ، چشم ، کادر ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار