رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا:

بسته اجرای طرح تحول در فسا از 2 سال قبل مهیا شده بود

دکتر علیرضا عسگری گفت: طرح تحول نظام سلامت، آرزوی دیروز و آبروی امروز ما در حوزه سلامت و بهداشت و درمان است که با حمایت دولت و همکاری تمام همکاران در حال اجرای موفقیت‌آمیز است.

دکتر علیرضا عسگری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه‌های تمام وقتی، رفتارهای سخت‌گیرانه در رابطه با کاهش منطقی میزان سزارین، حمایت از نیروهایی که تمایل داشتند به دور از فعالیت‌های خصوصی خدمت‌رسانی کنند، و ارتقاء هتلینگ از منابع داخل دانشگاه از دو سال قبل، موجب شد شهرستان فسا، با شروع طرح تحول سلامت موفقیت‌های بسیار خوبی در اجرای موارد این طرح داشته باشد.

وی ادامه داد: فسا در حال حاضر به عنوان پایلوت در وزارت بهداشت مطرح است و از دانشگاه‌ها و مراکز دیگر دعوت می‌شود برای بازدید از مراحل موفقیت‌ طرح از مرکز فسا بازدید کنند، ضمن اینکه کمبودهایی در بعضی قسمت‌ها وجود دارد.

دکتر عسگری گفت: هر چند طرح مقیمی در این دانشگاه به خوبی در حال انجام است ولی به نظر می‌رسد این طرح در دانشگاه‌های تیپ 1 و کلان‌شهرها و شهرهایی که از نظر متخصص برخوردار است، طرح به طورکامل انجام نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: در دانشگاه فسا و مراکز درمانی مرتبط با آن، قبل از شروع طرح تحول، پدیده زیرمیزی و دریافت وجوه نامتعارف در حوزه درمان، کاهش چشمگیری داشت که با شروع  این طرح می‌توانیم بگوییم به طور کامل این معضل در این مرکز متوقف شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار