گزارش/ 3 فرمانده سپاه در کنگره اقتدار موشکی چه گفتند؟

از به پرواز درآمدن مدل ایرانی پهپاد RQ 170 تا نداشتن چاره‌ای جز ترک خلیج فارس از سوی آمریکا

در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 3 فرمانده سپاه در جمع خبرنگاران به نکات مهمی اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی‌مقدم (پدر موشکی ایران) و شهدای اقتدار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه امام‌رضا(ع) ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، فرماندهان سپاه در جمع خبرنگاران به سؤالات پاسخ دادند و به نکاتی از قبیل به پرواز درآمدن مدل ایرانی پهپاد RQ170 تا اینکه آمریکا چاره‌ای جز ترک خلیج فارس را ندارد و نیروی زمینی ما قوی‌ترین نیروی زمینی منطقه است، اشاره کردند.

در ذیل به مشروح این اخبار در بسته‌ای خبری می‌پردازیم:



سردار حاجی‌زاده: مدل ایرانی پهپاد RQ 170 به پرواز درآمد/ فیلم پرواز به زودی منتشر خواهد شد/ درباره توانمندی موشکی خود مذاکره نمی‌کنیم/ اگر می‌توانستند جلوی موشک‌های بالستیک ما را می‌گرفتند

سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران از به پرواز درآمدن مدل ایرانی و نهایی‌شده پهپاد RQ 170 خبر داد.

وی افزود: اگر زحمات شهید تهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: تهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل کرده و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد 2 هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر تهرانی‌مقدم درست عمل نمی‌کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: شهید تهرانی‌مقدم ایده‌های بسیاری داشت و ده‌ها پروژه را شروع کرده بود که بخشی از آن‌ها عملی شده مانند موشک‌های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز 2 و پروژه‌های دیگری نیز هست که در حال بررسی است و در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ ما قول داده بودیم نیمه دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر خواهد شد.




فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران یادآور شد: شهید تهرانی‌مقدم و یارانش کار بزرگی انجام دادند و اگر در منطقه متلاطم غرب آسیا امنیت داریم به واسطه رشادت‌های این شهدای بزرگوار است.   
 
وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم کارهای بسیار بزرگی را انجام داد که پرورش نیروهایی همچون خودش و افرادی که مسیر این شهید بزرگوار را پیگیری می‌کنند، از جمله آن کارهاست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: با تلاش‌های شهید تهرانی‌مقدم و یاران باوفایش از ایده تا محصول موشکی در کشور بومی شده و این امکان در اختیار محرومین جهان قرار گرفته و استفاده می‌کنند.
 
سردار حاجی‌زاده با برشمردن خصوصیات اخلاقی شهید تهرانی‌مقدم تأکید کرد: ایشان مدیری صادق و بسیار دیندار و ولایتمدار بودند.   
 
وی با اشاره به رونمایی از پهپاد RQ۱۷۰ ایرانی اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه امسال این پهپاد در محضر مقام معظم رهبری رونمایی شد و نمایش آن در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد و جزئیات آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.   
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به استیصال دشمنان و شکست توطئه‌ آن‌ها گفت: دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و امروزه که حرف از مذاکره در مورد موشک‌های بالستیک ایران می‌زنند نشانه توان بالای ما است، زیرا اگر می‌توانستند جلوی آن را می‌گرفتند و حتماً این کار را انجام می‌دادند، نه اینکه از مذاکره حرف بزنند، لذا نمی‌توانند.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به تهدیدات دشمنان افزود: همین که دشمنان خفه شده‌اند و در برابر ایران نمی‌توانند هیچ غلطی کنند نشان می‌دهد ما توان خوبی داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ما درباره توانمندی موشکی خودمان مذاکره نمی‌کنیم زیرا این دستاوردها برای ایجاد امنیت و آرامش است.

گفتنی است 3 سال پیش، سپاه پاسداران یک پهپاد RQ 170 متعلق به آمریکا را سالم به زمین نشانده و آن را مهندسی معکوس کرده است.


دریادار فدوی: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز بیرون رفتن از خلیج فارس ندارند

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید تهرانی‌مقدم نمونه‌ای از انسان‌هایی بود که بر مبنای باور و اعتقادات امام‌خمینی(ره) ‌رشد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت تأثیرگذار در منطقه بوده و اهداف آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف خود در خلیج فارس و منطقه غرب آسیا خیر نیست و شر آن همه کشورهای منطقه و دنیا را در برمی‌گیرد.



دریادار فدوی اظهار داشت: آن‌ها به دنبال استفاده از عامل انرژی در منطقه هستند تا بر خلیج فارس، شرق آسیا و آسیای جنوب شرقی مسلط شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: همه توانمندی‌های نیروهای مسلح تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم در رویارویی ما با دشمن دارد و باید قبول کنیم آمریکایی‌ها یک توان نظامی دریاپایه هستند و خلیج فارس اصلی‌ترین نقطه عالم است.

وی گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز بیرون رفتن از خلیج فارس ندارند و آن‌ها زودتر از هر چیزی قدرت قابل لمس را درک می‌کنند.

دریادار فدوی افزود:‌ خلیج فارس برای کشورهای منطقه است و ایران کشور قدرتمند و تأثیرگذاری به حساب می‌آید و آمریکا قادر نیست راهی که رفته را به اتمام برساند و چاره‌ای جز رفتن از خلیج فارس ندارد که در این راستا توانمندی موشک‌های ما تأثیر دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قدرت قابل دیده شدن را می‌فهمند در حالی که باید بدانند معنویت نیز تأثیر بسیار مهمی دارد.‌


سردار پاکپور: نیروی زمینی ارتش و سپاه از مقتدرترین نیروهای زمینی منطقه هستند

سردار سرتیپ "محمد پاکپور" فرمانده نیروی‌زمینی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم سومین سالگرد شهدای اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید حسن تهرانی‌مقدم پیش از اینکه پدر موشکی سپاه باشد پدر توپخانه نیروی‌زمینی سپاه بوده‌است، اظهارداشت: این شهید والا مقام از روزهای اول جنگ با به دست آوردن غنائم جنگی از رژیم‌ بعث عراق به همراه شهید شفیع‌زاده توپخانه نیروی‌زمینی سپاه را تشکیل داد.
 
وی افزود: در سال‌های61 و 62 شهید تهرانی مقدم به سمت مباحث دانش موشکی سوق پیدا کرد و پایه و اساس موشکی سپاه را پایه گذاشت.


 
سردار پاکپور از شهید تهرانی‌مقدم به عنوان فردی دلسوز و نجیب که کمتر حرف می‌زد و بیشتر کار می‌کرد نام برد و اظهار داشت: از قبیل شهید تهرانی‌مقدم ما در سال‌های دفاع مقدس در بحث‌های تاکتیکی و طراحی عملیات کم نداشتیم که یاد آن‌ها را نیز گرامی می‌داریم.
 
فرمانده نیروی‌زمینی سپاه درباره توانمندی نیروی‌زمینی سپاه خاطرنشان کرد: امروز نیروی‌زمینی ارتش و سپاه از بهترین و مقتدرترین نیروهای زمینی منطقه هستند و این توانمندی مرهون تلاش‌ها و زحمات امثال شهید تهرانی مقدم و شهید شفیع زاده است.


رونمایی از کتاب و تمبر شهید تهرانی‌مقدم


گفتنی است در پایان همایش کنگره ملی اقتدار موشکی که امروز دوشنبه 19 آبان در نیروی هوافضای سپاه برگزار شد از کتاب "خط مقدم" رونمایی شد.

این کتاب روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران با محوریت زندگی شهید حسن تهرانی‌مقدم است که به قلم "فائزه غفار‌ حدادی" و به کوشش "محمد‌حسین پیکانی" به رشته تحریر در آمده است.



کتاب "خط مقدم" از سوی علی لاریجانی، سردار پاکپور، سردار فدوی و سردار حاجی‌زاده رونمایی و تمبر این کنگره نیز ممهور شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
سلام و درود خدا بر برادران غیور سپاه هر وقت از پیشرفتهای جدید با خبر میشم دلم شاد میشه امیدوارم بزودی موشکهای ۵۰۰۰کیلومتری هم بسازن که حتما هم میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
سلام و درود خدا بر برادران غیور سپاه هر وقت از پیشرفتهای جدید با خبر میشم دلم شاد میشه امیدوارم بزودی موشکهای ۵۰۰۰کیلومتری هم بسازن که حتما هم میسازن
Germany
شهرام هاشمي
۲۰:۲۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
بسمه تعالي
با سلام و احترام
تمرين در صلح ,پيروزي در جنگ.
جنگ گاهي در ميدان نبرد است گاهي در دانشگاه ,گاهي در هواي نفس,گاهي در عرصه علم و تكنولوژي.
بايد در تمام جهات ممارست داشت تا در همه جنگها پيروز شد.
با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
زنده باد ایران زمین
آخرین اخبار