یاسوج؛

شیوع ویروس کشنده وی اچ اس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت:براثر ویروس کشنده وی اچ اس،تاکنون هزاران قطعه ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد.

بهمنش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این بیماری کشنده،ازابتدای امسال در160 مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان شیوع پیدا کرده است و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون راهکاری جدی برای کنترل این بیماری پیدا نشده گفت: برای مهاراولیه این ویروس تا 25 آبان ماه به همه مزرعه داران مهلت داده شده است تا نسبت به معدوم کردن ماهیان موجود در مزارع خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه درمجموع سالیانه 13 هزارتن ماهی قزل آلا  ازاین تعداد مزرعه برداشت می شود گفت:همه مزرعه داران تا تاریخ مقرر شده مهلت دارند،جهت جلوگیری ازشیوع گسترده تر این ویروس،همه ماهیان، به جزء ماهیان بالای200 گرم مزرعه خود را ازبین ببرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی ازمزرعه داران، ماهیان خود را معدوم کرده اند گفت: دامپزشکی استان غرامت همه مزرعه داران را پرداخت می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: این بیماری برای نخستین بار از اسپانیا وارد استان شده است.

بهمنش با بیان اینکه این ویروس کشنده تاکنون بیش از300 میلیارد ریال به مزرعه داران استان خسارت زده است گفت:تعطیلی بسیاری از این مزارع، موجب بیکار شدن بیش از 230 نفردراستان شده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد باداشتن 160مزرعه پرورش ماهی سردابی، رتبه سوم کشور را داراست.

انتهاي پيام/ا
برچسب ها: مزارع ، پرورش ، ماهی ، ویروس ، یاسوج ، شیراز ، یزد ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.