مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان مطرح کرد

تهیه دو لایحه قانون مهندسی در وزارت راه و شهرسازی

هوایی گفت: دو لایحه قانون مهندسی در وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه است و بزودی آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ هوایی مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان  در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی دو لایحه به اسم قانون نظامات مهندسی و قانون نظام ساخت و ساز در حال تهیه است گفت: این دو لایحه در حال تدوین است و برای اجرای آن از تمامی بخش‌ها دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری مربوط به حرفه مهندسان در کشور 22 و 23 آبان ماه برگزار می‌شود گفت: این آزمون برای مهندسان کاردان‌های فنی و معماران تجربی است.

هوایی در ادامه تصریح کرد: 140 هزار نفر داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که 17 درصد از آن را بانوان و 83 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان  در ادامه اظهار داشت: این آزمون در 11 رشته برای مهندسی و یک رشته برای معماران تجربی است.

هوایی در ادامه توضیح داد: نتایج آزمون تستی در پایان دی ماه و نتایج آزمون کتبی برای معماران تجربی تا پایان بهمن ماه اعلام می‌شود.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان در ادامه گفت: استان تهران با 24 هزار نفر داوطلب بیشترین و خراسان جنوبی 916 نفر کمترین داوطلب را دارد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیانی که 50 درصد از نمره آزمون را کسب کنند موفق به دریافت پروانه اشتغال می‌شوند توضیح داد: هدف از برگزاری آزمون ایجاد اشتغال برای متقاضیانی است که برای امور طراحی و نظارت در ساخت و ساز کشور توانایی دارند.

هوایی در ادامه افزود: میزان پذیرش متقاضیان بین 25 تا 30 درصد است و متقاضیان در حوزه حرفه‌ای خودشان فعالیت ندارند و بنابراین آمادگی لازم را برای حضور مستمر و فعال را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار