نفت در طی هفته که سپری شد؛

محدودیت گازرسانی به صنایع و نیروگاهها در زمستان/صرفه‌جویی بیش از 35 میلیارد ریالی در پالایشگاه بیدبلند

کاهش محدودیت گازرسانی به صنایع و نیروگاهها، افزایش 70 میلیون مترمکعبی گاز به ظرفیت کشور، نوسازی 60هزار تاکسی فرسوده و صادرات 2.5 میلیون تنی محصولات پتروشیمی از مهم ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین خبرهایی که در طول هفته گذشته منتشر شده بدین صورت است:

صادرات 2.5 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش 2.1 میلیارد دلار

شرکت بازرگانی پتروشیمی از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از دو میلیون و ٤٨٩ هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش دو میلیارد و 159 میلیون دلار در قالب هزار و 276 محموله صادر کرده است.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: با به جريان افتادن تفاهم نامه سه جانبه ميان اين ستاد با ايران خودرو و بانك صادرات وعده نوسازي 60 هزار تاكسي فرسوده محقق مي گردد.

رييس پرديس بالادستي پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: دومين كنگره ملي صنعت حفاري ايران با هدف توسعه، بومي سازي و به كارگيري فناوري‌هاي جديد برگزار می‌شود.


سرپرست خط دهم سراسری و ایستگاه تقویت فشار پتاوه ٤ گفت: ظرفیت انتقال گاز کشور تا پایان آذرماه با بهره برداری از خط دهم سراسری ٧٠ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

حجم ذخيره گاز ميدان کيش، حدود 38.3 تريليون فوت مکعب و ميزان ميعانات گازی آن 398 ميليون بشکه تخمين زده می‌شود.

مديرعامل شرکت پالايش گاز بيدبلند از صدور پروانه بهره‌برداری و تفکيک پروانه آب شرب از آب صنعتی و صرفه‌جوئی بيش از 35 ميليارد ريالی هزينه‌ها در اين بخش خبر داد.

دکل جديد حفاری 93 فتح بعنوان جديدترين دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ايران امروز در ميدان نفتی اهواز راه‌اندازی شد.

مصرف بنزين منطقه تهران در مهر امسال با بيش از 15 ميليون ليتر افزايش نسبت به مدت مشابه سال پيش، به بيش از 420 ميليون ليتر رسيد.

مدیر هماهنگی شرکت توانیر گفت: تبادل انرژی با روسیه در حال مذاکره است و باید مسائل فنی‌اش نیز شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان نفت ایران با اشاره به این‌که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی عملیاتی شدن فاینانس چین را پیگیری می‌کنند، گفت: در صورت تامین منابع مالی به دلیل بیمه بودن فاینانس، توقفی در اجرای طرح توسعه این پالایشگاه صورت نخواهد گرفت.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: اطلس مخازن ذخیره سازی گاز کشور با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت تهیه می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم مصرف گاز کشور در ٢٤ ساعت گذشته با افزایش ١٠٠ میلیون متر مکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال به ٥٢٠ میلیون متر مکعب در روز رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، از تولید بنزین بجای نفت‌کوره در پالایشگاه اصفهان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح دو میلیارد دلار هزینه برآورد شده است.

مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری کامل از فاز 12 روزانه سه میلیارد فوت مکعب معادل 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

حسین‌نیا گفت: شرکت گاز استان تهران به صورت کامل آمادگی لازم برای تحويل گاز به مشترکان پايتخت را در زمستان امسال دارد و در اين باره نيز برنامه‌های تعريف شده‌ای با هدف افزايش حجم گازرسانی اجرا کرده است.

ميانگين مصرف بنزين کشور در هفته منتهی به 16 آبان امسال با کاهشی قابل توجه نسبت به هفته قبل به محدوده 67 ميليون ليتر رسيد.

نظرپور، از پايان عمليات حفاري ٥٥ حلقه چاه مربوط به فاز نخست طرح توسعه اين ميدان خبر داد و گفت: براي حفاري آن در مجموع از هفت دكل حفاري و يك دكل خدمات جانبي حفاري استفاده شده است.

وزارت نفت در فراخوانی از همه سازندگان و توليدکنندگان فعال برای ساخت اقلام 10 گانه و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت دعوت کرد.

دومين رويداد علمی، فنی، تخصصی و كاربردی مديريت پژوهش و فناوری در مدیریت مواد زائد صنعت نفت در دی ماه امسال برگزار شود.

حدود یک میلیون و 500 هزار لیتر بنزین یورو4 در شهر مشهد در روز جمعه (16 آبان)، توزیع شده به طوریکه حجم بنزین یورو4 توزیعی در این کلانشهر کشور به 33 درصد رسید.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه ناهماهنگی زیادی در بازار صنعت قیر وجود دارد گفت: هنوز سیاست مشخصی برای کنترل بازار این صنعت تعریف نشده تا براساس آن بتوان بازار داخلی و خارجی را هدایت کرد.

مدیر منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز گفت: خط پنجم سراسری در منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز به پالایشگاه فاز ١٢ متصل و امکان تزریق ٢٥ میلیون متر مکعب گاز به این پالایشگاه فراهم شد.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از شتاب بخشي به پروژه هاي زيست محيطي اين شركت در زمينه جمع آوري گازهاي همراه نفت و بيابان زدايي خبر داد.

طرح از رده خارج كردن 400 هزار دستگاه موتور سيكلت بنزيني 125 سي‌سي فرسوده شهر تهران و جايگزيني آنها با همان تعداد موتور سيكلت برقي با توان و كاربري مشابه در شهر تهران بر اساس بند ق تبصره 2 بودجه سال 1393 اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: مطالعات تبدیل جاسک به پایانه صادراتی انجام و زمین مربوط به این کار نیز تحویل گرفته شده است.

شعری مقدم گفت: برای جذب سرمایه، بایستی تمهیداتی اندیشیده شود تا خطرات و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد بنابراین برای توسعه این صنعت به 33 میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

عبدالله البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی کرد بهای نفت تا نیمه دوم سال 2015 بهبود پیدا کند و اعلام کرد عوامل اساسی، کاهش شدید بهای نفت را توجیه نمی‌کند.

کاملی، از نهایی شدن قیمت گاز تخصیصی برای برق صادراتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قیمت گاز ارسالی به نیروگاههای بخش خصوصی بر اساس قیمت گاز صادراتی در مرزهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کاهش محدودیت گازرسانی به بخشهای صنایع و نیروگاهی در زمستان امسال با افزایش ظرفیت تولید گاز کشور خبر داد.

سجادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ١٣ میلیارد لیتر سوخت مایع به بخش نیروگاهی کشور تحویل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار