سردار کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تجربه ساخت پهپاد "RQ 170 ایرانی" به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد

رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس گفت: تجربه ساخت این پهپاد به دوران دفاع مقدس و تجربیات حاصل از پهپاد RQ 170 به غنیمت گرفته شده از آمریکاست که توانسته امروز نتیجه آن را به صورت یک پرنده قوی نشان دهد.

سردار "محمد اسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره پرواز "RQ 170  ایرانی" اظهار داشت: این پرنده بدون سرنشین 3 سال پیش توسط سپاه به غنیمت گرفته و  از سوی متخصصین مهندسی معکوس شد.

وی تصریح کرد: تجربه ساخت این پهپاد به دوران دفاع مقدس و تجربیات حاصل از پهپاد "RQ 170 "به غنیمت‌گرفته شده از آمریکاست که توانسته امروز نتیجه آن را به صورت یک پرنده قوی نشان دهد.

عضو کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت پهپاد "RQ 170 ایرانی"نشان‌دهنده توانایی مهندسین جوان کشورمان در مسائل پروازی بوده که در عمل خود را نشان داده است.

گفتنی است از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170  آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن  "RQ 170 ایرانی" کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار