در معاملات 21 ابان؛

توقف و بازگشایی نمادها در معاملات فرابورس

برخی نمادهای بورسی و فرابورسی با پیام ناظر بازار مشمول توقف، بازگشایی، محدودیت دامنه نوسان و یا حراج تک قیمتی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛توقف نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت میدکو در نماد ومدکو21  کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (ومدکو21)، به منظور پرداخت سود علی الحساب ماهانه اوراق در تاریخ 25/08/1393 در پایان معاملات امروز چهارشنبه مورخ 21/08/1393 متوقف می گردد.

مدیریت بازار فرابورس ایران در خصوص سهمیه بندی خرید در عرضه اولیه سهام شرکت قاسم ایران ( قاسم1)  کارگزاران محترم عضو فرابورس، پیرو پیام قبلی این مدیریت مجددا تأکید می گردد؛ سهمیه درنظر گرفته شده برای هر یک از ایستگاه های کاری معمولی هر کارگزاری حداکثر 7،000 سهم می باشد.

 خرید بیش از سهمیه مجاز منجر به ابطال کل خرید کارگزاری می گردد.

 همچنین با توجه به درج نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران و عدم شمولیت مفاد ابلاغیه شماره 12020028 موضوع نامه شماره 229025/121 مورخ 23/04/1392 مدیریت محترم نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این شرکت، صندوق های سرمایه گذاری (اعم از مشترک و قابل معامله)، هیچ گونه سهمیه ای جهت خرید سهام ندارند. مقتضی است آن دسته از صندوق های مذکور که دارای ایستگاه معاملاتی مجزا می باشند، نمی بایست از ایستگاه معاملاتی خود جهت ثبت سفارش خرید در نماد معاملاتی مذکور استفاده نمایند.

مدیریت بازار فرابورس ایران توقف نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی فروردین در نماد صامید1  کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی فروردین (با مسئولیت محدود) به منظور تامین مالی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (سهامی عام) در نماد صامید1، جهت پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 25/08/1393، در پایان معاملات امروز چهارشنبه مورخ 21/08/1393 متوقف می گردد.

مدیریت بازار فرابورس ایران مسدود نمودن دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) در نماد قاسم1  کارگزاران محترم عضو فرابورس، پیرو پیام قبلی این مدیریت؛ مجدداً تأکید می گردد، با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت قاسم ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی "قاسم1" ، مقتضی است تا اطلاع ثانوی هر گونه دسترسی معامله گران بر خط در نماد "قاسم1" مسدود گردد. هر گونه مسئولیت ناشی از عدم مسدود بودن دسترسی معامله گران برخط هر کارگزاری بر عهده آن کارگزاری خواهد بود.

بدیهی است پس از فرآیند کشف قیمت توسط ایستگاههای کاری کارگزاران و اعلام ناظر بازار طی پیام ناظر، می بایست دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) توسط کارگزاران فعال گردد.

بدیهی است تا قبل از زمانی که متعاقباً توسط پیام ناظر بازار اعلام خواهد شد، دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) نمی بایست فعال باشد. همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر معامله گر بر خط (آنلاین) نیز متعاقباً اعلام می گردد. مدیریت بازار فرابورس ایران توقف نمادهای معاملاتی وگردش 1 و وگردشح1  کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ نمادهای معاملاتی بانک گردشگری در نماد "وگردش1" و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور در نماد "وگردشح1" با توجه به تغییر با اهمیت پیش بینی سال 94، متوقف گردید. مدیریت بازار فرابورس ایران
عرضه اولیه سهام شرکت قاسم ایران (قاسم1) به ایستگاههای کارگزاران  
کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ پیرو اطلاعیه شماره 0795/الف/93 مورخ 19/08/1393 و پیام های قبلی این مدیریت، امروز چهارشنبه مورخ 21/08/1393 تعداد 18،000،000 سهام شرکت قاسم ایران (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد "قاسم1" و نمونیک "GASZ1" عرضه می شود. خرید صرفاً توسط کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت می گیرد. در این خصوص توجه به موارد ذیل ضروری است: 1.در اجرای ماده 53 "دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران"، کلیه درخواستهای خرید أخذ شده توسط کارگزاران جهت عرضه اولیه، می بایست به قیمت محدود باشد. 2.از تعداد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه (تعداد18،000،000سهم)، تعداد 9،000،000 سهم جهت عرضه به ایستگاههای کاری معمولی کارگزاران در فرآیند کشف قیمت در نظر گرفته شده است. مقتضی است کارگزاران محترم در جریان کشف قیمت سهام شرکت مذکور، می بایست دسترسی مشتریان برخط (آنلاین تریدرها) را مسدود نمایند. هر گونه مسئولیت ناشی از عدم مسدود بودن دسترسی معامله گران برخط هر کارگزاری بر عهده آن کارگزاری خواهد بود.

مقتضی است پس از فرآیند کشف قیمت توسط ایستگاههای کاری کارگزاران و اعلام ناظر بازار طی پیام ناظر، می بایست دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) توسط کارگزاران فعال گردد. همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر معامله گر بر خط (آنلاین) نیز متعاقباً اعلام می گردد.

سه سهمیه درنظر گرفته شده برای هر یک از ایستگاه های کاری معمولی هر کارگزاری حداکثر 7،000 سهم می باشد.
 خرید بیش از سهمیه مجاز منجر به ابطال کل خرید کارگزاری می گردد. 4. با توجه به درج نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران و عدم شمولیت مفاد ابلاغیه شماره 12020028 موضوع نامه شماره 229025/121 مورخ 23/04/1392 مدیریت محترم نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این شرکت، صندوق های سرمای گذاری (اعم از مشترک و قابل معامله)، هیچ گونه سهمیه ای جهت خرید سهام ندارند.

مقتضی است آن دسته از صندوق های مذکور که دارای ایستگاه معاملاتی مجزا می باشند، نمی بایست از ایستگاه معاملاتی خود جهت ثبت سفارش خرید در نماد معاملاتی مذکور استفاده نمایند.

 5.کارگزاران محترم می توانند از کد خرید گروهی "ددد" در عرضه اولیه سهام شرکت قاسم ایران در نماد معاملاتی "قاسم1" (صرفاً امروز چهارشنبه مورخ 21/08/1393) استفاده نمایند و پس از آن با توجه به قیمت درخواست های خرید، اولویت زمانی درخواست های خرید و منطقه جغرافیائی که درخواست خرید در آن از متقاضی اخذ شده است، نسبت به تخصیص سهام اقدام نمایند و حتی الامکان به همه متقاضیانی که درخواست خرید کتبی ارائه نموده اند، اعم از حقیقی یا حقوقی، سهمیه ای را تخصیص دهند. در هر صورت مسئولیت تخصیص عادلانه سهام بین مشتریان هر کارگزاری در عرضه اولیه به عهده وی خواهد بود. 6. مطابق با ماده 59 " دستورالعمل اجرایی نحوه ا جام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران "، صرفاً سهامداران متعهد عرضه می توانند سهام خود را در روز عرضه اولیه، عرضه نمایند.

مدیریت بازار فرابورس ایران بازگشایی نماد معاملاتی فوکا جهت خرید سهام از سهامداران جزء  
به اطلاع کلیه سهامداران شرکت فولاد کاویان(سهامی عام) می رساند با توجه به مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار مبنی بر لغو پذیرش شرکت مذکور از لیست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و انتقال به شرکت فرابورس ایران، با توجه به تعهدات سهامداران عمده شرکت، نماد معاملاتی فوکا1 از امروز چهارشنبه مورخ 1393/08/21 به مدت سه ماه، به شرح ذیل آماده انجام معامله می باشد: 1-آندسته از سهامداران فعلی شرکت که تمایل به فروش سهام را دارند می توانند در مدت فوق نسبت به فروش سهام خود به قیمت 200ر3 ریال ،مصوب هیات پذیرش، به سهامدار عمده شرکت اقدام نمایند. 2-خریداران جدید سهام در مهلت تعیین شده حق فروش سهام خریداری شده را نخواهند داشت و فروش مجدد آن تائید نخواهد شد.

لازم بذکرست پس از مهلت اعلام شده شرکت از لیست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و به بازار پایه فرابورس ایران، منتقل خواهد شد. معاونت بازار
مسدود نمودن دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) در نماد قاسم1  
کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت قاسم ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی "قاسم1" ، مقتضی است تا اطلاع ثانوی هر گونه دسترسی معامله گران بر خط در نماد "قاسم1" مسدود گردد. هر گونه مسئولیت ناشی از عدم مسدود بودن دسترسی معامله گران برخط هر کارگزاری بر عهده آن کارگزاری خواهد بود. بدیهی است پس از فرآیند کشف قیمت توسط ایستگاههای کاری کارگزاران و اعلام ناظر بازار طی پیام ناظر، می بایست دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) توسط کارگزاران فعال گردد. بدیهی است تا قبل از زمانی که متعاقباً توسط پیام ناظر بازار اعلام خواهد شد، دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین) نمی بایست فعال باشد.

همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر معامله گر بر خط (آنلاین) نیز متعاقباً اعلام می گردد. مدیریت بازار فرابورس ایران تعیین محدودیت حجمی نماد معاملاتی شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن1)  
کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق در هر سفارش) جهت نماد معاملاتی شرکت بهمن لیزینگ در نماد ولبهمن1 ، از امروز چهارشنبه مورخ 21/08/1393، به میزان 10،000 سهم تعیین می گردد. مدیریت بازار فرابورس ایران
محدودیت های عدم فروش تا 2 ماه و سقف خرید درحق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن
کارگزاران محترم عضو فرابورس و متقاضیان محترم، پیرو پیام های قبلی این مدیریت، به اطلاع می رساند؛ محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا 2 ماه پس از تاریخ خرید در برخی از نمادهای مربوط به آن از روز شنبه مورخ 07/04/1393 اعمال گردید
. لازم به ذکر است، محدودیت عدم فروش خریداران اوراق تا 2 ماه پس از خرید برای نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد. لذا نمادهای معاملاتی به شرح ذیل مشمول محدودیت مذکور نمی باشند: تسه9010، تسه9011، تسه9012، تسه9104، تسه9105، تسه9106 و تسه9107. ضمناً سایر نمادهای معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مشمول محدودیت عدم فروش خریداران به مدت 2 ماه خواهند بود. همچنین تاکید می گردد، اعتبار کلیه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از اوراق تسهیلات مسکن دی ما سال 1390 (تسه9010) به بعد، جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد در بازار فرابورس ایران می باشد.

 همچنین محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن اعمال می گردد. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 90 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله می باشد.

 بدیهی است متقاضیان می بایست، محدودیت مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت نمایند. تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز منجر به ابطال کلیه معاملات صورت گرفته و حذف سفارش های ورود یافته گردیده و موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات ارجاع می گردد. لازم به ذکر است، متقاضیان خرید بیش از سقف مذکور صرفاً پس از تأیید بانک مسکن می توانند اقدام به ورود سفارش نمایند.
 مدیریت بازار فرابورس ایران
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار