رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد                 
                                                        
                                                                               رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد                 
                                                        
                                
  به گزارش 
 گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در مراسم افتتاحیه فیلم رشد با حضور مدیران بخش های مختلف آموزش و پرورش کشور و برخی از مدیران سینمایی کشور که در سینما فلسطین تهران برگزار شد ،با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رشد گفت:  براساس برنامه درسی ملی، 11 حوزه یادگیری برای دستیابی دانشآموزان به شایستگیها طراحی شده است تا فضاها و محیطهای یادگیری متنوع باشند. 
وی افزود: آموزش و پرورش آینده باید از حصار کلاس بیرون بیاید و دیوار مدارس نباید مانع ارتباط دانش آموزان با بیرون باشد و همچنان که داخل مدرسه کتابخانه، کارگاه و آزمایشگاه محل یاددهی و یادگیری است، خارج مدرسه مانند موزه و پارک نیز میتواند این نقش را داشته باشد. 
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: نباید تنها به رسانه کتاب اکتفا کرد، هر چند کتاب محترم و مقدس است اما امروز رسانههای دیگر در کنار کتاب میتوانند یک جمهوریت را ایجاد کنند. 
وی عنوان کرد: بسته آموزشی علاوه بر کتاب، مجله، کتاب کار و راهنمای معلم میتواند فیلم آموزشی و محتواهای الکترونیکی باشند که رسانه های متنوعی هستند. 
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این مطلب که فیلم جایگاه ویژهای دارد ؛افزود: دو رسانه کتاب و فیلم هنوز میتوانند کمک کنند و من خودم فیلم را از سیدیهای مختلف بیشتر دوست دارم. 
 رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی گفت: باید سینمای کودک و نوجوان که سینمای پاک است در جهان گسترش یابد و از دستاندرکاران سینما میخواهم با نیمنگاهی به اسناد آموزش و پرورش به کمک تعلیم و تربیت بیایند؛ 
وی ادامه داد:جشنواره فیلمهای آموزشی پرورشی رشد، کهنترین است اما جشنواره پیری نیست و هر روز با نشاط تر در عرصه تعلیم و تربیت نمایان میشود. 
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان  افزود: فیلم آموزشی فیلم گیشه نیست، آنهایی که به دنبال سرمایهگذاری هستند شاید در جشنواره فیلم رشد به این آرزو کمتر دست مییابند، اما میتوانیم با آثار مثبت جشنواره، سیاستگذاران و برنامهریزان را تقویت کنیم تا برای فیلم آموزشی تأمین اعتبار کنند.
انتهای پیام/