حضرتی مطرح کرد؛

نبرد سنگین تیم‌مذاکره‌کننده در صحنه بین‌الملل/ اگر مذاکرات به سرانجام نرسد هرگز ذلت نمی‌پذیریم

مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: اگر این مذاکرات به سرانجام نرسد هرگز ذلت نمی‌پذیریم، همه مرد روزهای سختیم و در شرایطی هستیم که فصل جدیدی بعد 35 سال از انقلاب آغاز شده است و می‌بینیم که دشمن دست از حیله خود برنداشته ولی فهمیده است که برای براندازی جمهوری اسلامی دیگر قادر نیست چرا که ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ الیاس حضرتی در میزگرد سیاسی خط امام و استکبارستیزی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی راهکارها برای مبارزه با استکبارستیزی یکی است و عملکرد دولت کنونی در سیاست خارجی چگونه ارزیابی می‌شود گفت: کشوری که ادعای استکبارستیزی داشته و در یک نبرد بزرگ و سنگین با دشمنان دیرینه و قدیمی است در صحنه بین‌الملل در حال نبرد است باید مسیر دشواری را طی کند که لازمه آن این است که در مرحله اول خودش روحیه استکباری و استبدادی نداشته و اگر ما مدعی استکبارستیزی در یک نبرد جدی در سطح دنیا در رأس قدرت‌ها داریم باید از خود شروع کنیم.
 
وی تصریح کرد: ریشه استکبار به شکل استبداد در درون همه ما به صورت یک نیروی بالقوه وجود داشته که باید کنترل شود و به تعبیر قرآن اگر نفس اماره را کنترل نکنیم دیگران و محیط پیرامون را در حوزه مدیریت به رنج خواهیم انداخت.  
 
مدیرمسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه اگر در این نبرد بزرگ شعار می‌دهیم باید در میدان عمل نیز شعارمان ظهور پیدا کرده و از تمام ظرفیت‌های انقلاب کمال استفاده را کرد اظهار داشت: فرزندان این انقلاب و بزرگان پای این نظام بزرگ شده‌اند تنها شعار ندهیم و تمام افراد باتجربه‌ای که عمری با استکبارستیزی مقابله کردند را به بهانه‌ای کنار نگذاریم و با دید تنگ‌نظرانه به آنها نگاه نکنیم.
 
وی ادامه داد: در این مسیر تنها یارانی اندک و ناپخته به کار نمی‌آیند و این تنها بیشتر شبیه یک شوخی می‌باشد.

حضرتی با بیان اینکه نبرد سنگین به سرداران و سلاح مجهز بزرگ نیاز دارد عنوان کرد: برای دفاع در این نبرد سنگین نباید از خود برانیم قطعا جریان نفوذی در بین ما نفوذ کرده که فرزندان نسل امام را خراب کنید و با دادن اتهاماتی به آن آنان را در نبرد بزرگ از خود برانیم.  
 
وی ادامه داد: آمریکا در اول انقلاب سیاست آن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و از تمام راه‌ها و برنامه‌ها استفاده کرده که بتواند ریشه و فعالیت ایران را از  بین ببرد.  
 
مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه تیم دیپلماسی مذاکره‌کننده کشورمان حال در نبردی سنگین مواجه شده‌اند عنوان کرد: رهبر انقلاب به وزیر امورخارجه کشورمان لقب سردار را داده‌اند که در این نبرد بزرگ با سختی‌ها پنجه نرم می‌کنند و به نمایندگی از ملت غیور ایران برای رفع تمامی تحریم‌ها تلاش می‌کنند حال ما به جای تشویق وی و تیمش نباید بگوییم که آنها با خونسردی در مقابل دشمنمان حاضر شده‌اند.
 
وی بیان داشت: تیم دیپلماسی کشورمان تمام فکر و حواس خود در طول شبانه‌روز برای گرفتن حقوق اولیه ملت و قطرات خون شهدای هسته‌ای برای گرفتن حق مسلم مردم در این نبرد تن به تن دفاع کرده و باید از آنان قدردانی کنیم.  
 
وی ادامه داد: بعضی کارها بسیار ناشایست است که علیه این تیم کاریکاتورهایی را بکشیم و آنها را ضد آرمان‌های نظام معرفی کنیم امروز انقلاب اسلامی در یک نبرد سنگین قرار گرفته است.  
 
حضرتی با بیان اینکه هر کشوری به دنبال منافع ملی خود است تأکید کرد: هر دو طرف به دنبال توافقی مناسب و مطلوبند دشمنان نیز به دنبال اینند که پیروز شوند و ما نیز درصددیم که این مذاکره را با سیاست بردبرد به اتمام برسانیم.  
 
وی افزود: حال اگر این مذاکرات به سرانجام نرسد هرگز ذلت نمی‌پذیریم، همه مرد روزهای سختیم و در شرایطی هستیم که فصل جدیدی بعد 35 سال از انقلاب آغاز شده است و می‌بینیم که دشمن دست از حیله خود برنداشته ولی فهمیده است که برای براندازی جمهوری اسلامی دیگر قادر نیست چرا که ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.  
 
مدیرمسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه همه ما باید در این مسیر نگاهی وسیع برای پیروزیمان داشته باشیم خاطر نشان کرد: لازمه پیروزی اهداف نظام همراهی همه ملت است به همراه تمامی جناح‌ها، اقشار و مردم در این مسیر منافع و تفسیر دیدگاه‌ها و ابعاد جمهوری اسلامی تفسیری تنگ و تاریک نیست. 

وی با اشاره به پیش‌بینی مذاکرات گفت: طبق آخرین اخبار روحانی پا در یک کفش کرده است و مصر است که در شورای امنیت همه تحریم‌ها را در مسیر کشورمان بردارد و امیدواریم همه ما پشت نظاممان باشیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، اعتماد ، میدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار