سیدعمار حکیم در دیدار با سفیر ایران:

ائتلاف بین‌المللی در چارچوب‌های قانونی و با احترام به حاکمیت عراق عمل کند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر گسترش روابط امنیتی و اطلاعاتی بین ایران و عراق، بر ضرورت فعالیت ائتلاف بین‌المللی در چارچوب‌های قانونی و با احترام به حاکمیت ملی عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "حسن دانایی‌فر"سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد سه‌شنبه با "عمار حکیم"رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کرد.
 
بر اساس بیانیه دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، عمار حکیم در این دیدار،فشرده شدن ملاقات‌های مقامات عراق و ایران را در تقویت روابط و توسعه آن تاثیرگذار توصیف کرد.
 
این بیانیه می‌افزاید که دو طرف روابط در سطح امنیتی بین دو کشور و در زمینه تبادل اطلاعات و کارشناسی‌ها را مورد بررسی قرار دادند علاوه بر اینکه آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات نیز از جمله مسائل مورد گفت‌وگوی بین حکیم و دانایی فر بود.
 
بر اساس این بیانیه دو طرف در موضوع کمک ائتلاف بین‌المللی به عراق در مبارزه با داعش تاکید کردند که این حمایت باید در چارچوب‌های قانونی و با احترام به حاکمیت عراق باشد.
 
بیانیه دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: ایران و عراق به ظرفیت نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در سرکوب داعش ایمان دارند به خصوص که پیروزی‌های اخیر در بیجی، جرف الصخر و امرلی نمونه‌های بزرگی از دستاوردهای فرزندان عراقی در مبارزه با تکفیری‌هاست.
 
سفیر ایران هم در این دیدار با تمجید از پیروزی‌های ارتش عراق و بسیج مردمی، بر تداوم حمایت کشورش از عراق در مبارزه با داعش تاکید کرد.
انتهای پیام/ ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار