با افزایش ٥.٦ میلیارد متر مکعب محقق شد

فرآورش بیش از ٨٩ میلیارد متر مکعب گاز در ٧ ماه نخست امسال

شرکت ملی گاز ایران در ٧ ماه نخست امسال ٨٩ میلیارد و ٣٧٣ میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٥ میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: این میزان در مدت مشابه پارسال، ٨٣ میلیارد و ٧٥٨ میلیون متر مکعب بوده است.
 
ثمری افزود: در ٧ ماه نخست امسال، بیش از ١٤ میلیارد و ٦٥٠ میلیون متر مکعب مایعات گازی تولید شده که این میزان در مدت مشابه پارسال، ١٣ میلیارد و ٢٩٩ میلیون متر مکعب بوده است.
 
وی با بیان این که در ٧ ماه نخست سال گذشته ٥١٧ هزار تن گوگرد در شرکتهای پالایشی (پالایشگاههای پارس جنوبی، خانگیران و ایلام،) تولید شده است، خاطرنشان کرد: در ٧ ماه نخست امسال تولید گوگرد افزایش یافته و به ٥٤٣ هزار تن رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یاد شده، ٩٧١ هزار متریک تن LPG و ٨٥٩ هزار متریک تن اتان نیز تولید شده که این میزان در ٧ ماه نخست پارسال ٤١٤ متریک تن LPG و ٨٦٢ متریک تن اتان بوده است.
 
به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، پالایشگاه بیدبلند در ٧ ماه نخست امسال، ٢ میلیارد و ٢٠٤ میلیون متر مکعب گاز و پالایشگاه فجر جم نیز یک میلیارد و ٤٩٠ میلیون متر مکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده است.
 
ثمری یادآور شد: دریافت گاز از خط پنجم سراسری برای ارسال به پالایشگاههای فجر جم و بیدبلند، شاهد افزایش ٦,٤ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه و ٣.٤٧ میلیون متر مکعب نیز بیشتر از برنامه مصوب سال ٩٣ بوده است.
 
وی اظهار کرد: در این مدت، ٣ میلیارد و ٣٣١ میلیون متر مکعب گاز نیز به پالایشگاههای فاز ١٥ و ١٦ ارسال شده است.
 
وی با بیان این که تعمیرات اساسی شرکتهای پالایشی بر اساس برنامه به صورت کامل به پایان رسیده است، تصریح کرد: زمان تعمیرات اساسی امسال با وجود افزایش حجم فعالیتهای عملیاتی، در مجموع ١٦ روز کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار