بدنبال تشدید بحران اقتصادی؛

کودکان یونانی با شرایط دشوار دست و پنجه نرم می کنند

تشدید بحران اقتصادی در یونان زندگی کودکان را نیز به شدت تحت شعاع قرار داده است و کودکان یونانی شرایط دشواری را سپری می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک بنیاد حمایت از کودکان در یونان می گوید در حدفاصل ماه های ژانویه تا اکتبر سال 2014 ، بیش از یک هزار کودک مورد بدرفتاری قرار گرفته اند که در 91 یک درصد این موارد عاملان این بدرفتاری والدین کودکان بوده اند.

رئیس این بنیاد می گوید بدرفتار با کودکان پدیده ای است که نه فقط امروز بلکه همواره موجب نگرانی ماست. هر روز مواردی از آزار و اذیت کودکان گزارش می شود و ما تلاش می کنیم شرایط بهتری را برای کودکان فراهم کنیم.

این بنیاد که سال 1995 تاسیس شد بخش اعظم فعالیت های خود را به حمایت از حقوق کودکان و تامین سلامت جسمی و روحی آنها اختصاص داده است.

در همین حال پزشکان و روانشناسان خواستار مداخله فوری در ارتباط با کودکانی شده اند که به سبب مشکلات اقتصادی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.
 
شمار کودکانی که در شش ماهه نخست سال 2014 تحت حمایت این بنیاد قرار داشته اند با 90 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 57 هزار نفر رسیده است.

در حقیقت با ادامه مشکلات اقتصادی در یونان، بدرفتاری با کودکان رو به افزایش گذاشته است و شرایط زندگی آنها روز به روز بدتر می شود.

بسیاری از خانواده ها به سبب مشکلات اقتصادی که گریبانگیر این کشور شده است توانایی تامین نیازهای کودکان خود را ندارند و شمار این خانواده ها از چهار درصد در سال 2009 به 7.4 درصد در سال 2013 میلادی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار