دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران:

استاندارد سازی یکی از راه‌های ارتباطی افزایش گردشگر/ نقش اتاق‌های بازرگانی در جذب گردشگران

شیرین‌کلام گفت: انسجام بخش خصوصی و دولتی، بهبود زیرساخت، اعطای تشویق‌های مالی برای واحدهای نمونه، فرهنگ‌سازی عمومی، استانداردسازی راه‌های ارتباطی و کاهش حساسیت‌های سیاسی از راهکارهای موثر افزایش گردش‌گر خواهد بود.

  مسعود شیرین کلام دبیر کمیسیون گردشگری اتاق‌ بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با راه‌های جذب گردشگر به ایارن گفت: مزایای توسعه صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست.

ایران با دارا بودن پتانسیل‌های بالقوه در این زمینه می‌تواند بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از این راه بدست آورد.

وی در ادامه به بیان راهکارهایی برای گسترش این صنعت پرداخت و گفت: انسجام در بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت با تعیین نقشه راه و شیوه‌نامه مشخص اولین گام برای بهبود شرایط است .

شیرین کلام در ادامه اظهار داشت: اعطای تسهیلات مالی و بانکی و سرمایه گذاری برای پیشبرد زیر ساخت‌های این حوزه و همچنین بازبینی نظام مالیاتی مربوطه و تغییرات در جهت بهبود شرایط از راهکارهای دیگر است.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در عموم جامعه  به طوری که گردشگر خارجی در ایران احساس آرامش کند در افزایش تعداد گردشگران خارجی تاثیر خواهدداشت.

همچنین مساجد، مدارس و اماکن عمومی شهری با حفظ بافت سنتی خود و به روز کردن تجهیزات برای جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: استانداردسازی حمل و نقل ریلی ، دریایی و هوایی یکی از عوامل حائز اهمیت در جذب گردشگر به حساب می‌آید زیرا جابجایی مسئله اصلی گردشگر و توریسم است.

شیرین کلام در ادامه امر اشاره‌ای به حساسیت‌های دیپلماتیک و روادید کرد و گفت: کاهش حساسیت‌های سیاسی و تسهیل در ورود و خروج گردشگران به ایران باعث نزدیک شدن به چشم‌انداز ورود 20 میلیون گردشگر خواهد شد.

شایان ذکر است قول لغو روادید 57 شور مطرح شده و مسئولین مربوطه در حال پیگیری هستند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطر نشان کرد: ما نباید از نقش اتاق های بازرگانی ، شوراها و اتاق های مشترک و مجموعه‌های وابسته غافل شویم.

هم ‌اکنون اتاق بازرگانی ایران با 12 کشور خارجی اتاق مشترک و با 18 کشور شورای مشترک دارند که می‌توانند در تسهیل ورود گردشگران و افزایش تعداد آنها تلاش کنند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: دبیر ، کمیسیون ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار