کارشناس امور رژیم صهیونیستی:

شکست تلاشهای رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای ایران/ گنبد آهنین هیچگاه قادر به رصد "فتح" ایرانی نیست

کارشناس امور رژیم صهیونیستی با اشاره به ناچیز بودن تاثیر تلاشهای این رژیم برای نرسیدن به توافق هسته ای گفت: به رغم اینکه اسرائیل توافقنامه اولیه هسته ای در ژنو را اشتباه تاریخی توصیف کرده بود از تمدید مذاکرات در برهه کنونی ابراز خرسندی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عباس اسماعیل" در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: اسرائیل بر این باور است که هرگونه توافقی که در زمینه برنامه های هسته ای بین ایران و گروه (5+1) صورت بگیرد برای این رژیم مضر و زیان آور است از اینرو اسرائیل از تمدید مذاکرات و نرسیدن به توافق ابراز خرسندی کرده است. اما این ابراز خرسندی نمی‌تواند نگرانی‌های این رژیم را از برنامه‌های هسته ای ایران و یا ادامه مذاکرات بین ایران و شش کشور، مخفی نگهدارد.

وی گفت: این نگرانی ها به چند دلیل است که می توانیم به آن اشاره کنیم : اسرائیل می خواهد همه عواملی که ایران را به قدرت بزرگ تبدیل کند از بین ببرد و نمی خواهد ایران به عنوان قدرت هسته ای مطرح شود. بنابراین اسرائیل نگران است که در مدت تمدید مذاکرات، ایران برنامه های هسته ای خود را بطور مخفیانه ادامه دهد. ایران همچنین می تواند دستگاههای سانتریفیوژ خود را پیشرفته تر سازد که به تسریع در عملیات غنی سازی اورانیوم بیانجامد. از سوی دیگر ایران می تواند موشکهای قاره پیمای (بالستیک) خود را پیشرفته تر کند.

مجری شبکه المیادین در ادامه از وی پرسید: آیا تلاشهای اسرائیل می تواند بر توافقنامه نهایی هسته ای بین ایران و گروه (5+1) تاثیر بگذارد و در نهایت این تلاشها به نرسیدن به توافق بیانجامد؟ عباس اسماعیل پاسخ داد: تاثیر اقدامات اسرائیل در مذاکرات ناچیز است. ما فراموش نمی کنیم هنگامی که توافقنامه اولیه در ژنو صورت گرفت، اسرائیل آن را اشتباهی تاریخی توصیف کرد اما هم اکنون از تمدید مذاکرات ابراز خرسندی می کند. بنابراین اسرائیل می خواهد تحریمها بر ایران ادامه یابد.

مجری المیادین همچنین پرسید: ایران در هفته جاری موشکهای فتح خود را به نیروهای حزب الله لبنان تحویل داد. این اقدام ایران از نظر اسرائیل چه معنایی می تواند داشته باشد؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: ارسال این موشکهای ایرانی به حزب الله بدان معنی است که اسرائیل در تلاشهایی که برای نرسیدن سلاح به حزب الله مبذول داشته شکست خورده است. بنابراین این موشکها می تواند معادلات بازی را تغییر دهد زیرا تاثیرات منفی این موشکها بر اسرائیل بسیار واضح و آشکار است، به ویژه اینکه این موشکها، موشکهای نقطه ای است یعنی در هدفگیری و اصابت به هدف تعیین شده، بسیار دقیق هستند و قدرت تخریب این موشکها بسیار بالاست. همچنین  این موشکهای ایرانی دوربرد هستند و سامانه گنبد آهنین اسرائیل هیچگاه نمی تواند این موشکها را رصد کند یا در هوا هدف قرار دهد. این در حالی است که این موشکهای ایرانی از هر نقطه لبنان به سمت اسرائیل می تواند شلیک شود و این بدان معنی است که حزب الله اسرائیل را از نظر دریایی در محاصره قرار داده است. سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان سه سال پیش اعلام کرده بود که حزب الله می تواند اسرائیل را در سطح دریا محاصره کند هم اکنون اسرائیل به خوبی می داند که این اظهارات سید حسن نصر الله حقیقت دارد. از اینرو رزمایشهایی را در دریا به راه می اندازد. اسرائیل طوری به حزب الله می نگرد که می داند این حزب موشکهایی را از کشوری به دست آورده است که قدرت دهم موشکی در جهان به شمار می رود. فرماندهان نظامی ایران نیز تاکید کرده اند این موشکها برای اسرائیل در نظر گرفته شده اند و این مسئله اسرائیل را در تنگنا قرار می دهد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار