طی بیانیه‌ای مطرح شد

اعلام حمایت دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس از وزیر علوم

بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس تهران اعلام کرد: به عنوان طلایه‌داران حرکت علمی کشور آمادگی خود را مبنی بر همکاری و حمایت حداکثری از وزیر علوم در راستای رسیدن به اهداف علمی نظام اعلام می‌داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسج داشجویی اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه تربیت مدرس طی بیانیه‌ای خطاب به فرهادی وزیر علوم،تحقیقات وفناوری، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت از اعلام هر نوع همکاری وحمایت بسیج دانشگاه تربیت مدرس تهران ازوی  خبر داد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِ‌جَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَن یَنتَظِرُ‌ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.
از مؤمنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. احزاب ۲۳

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و همچنین موفقیت جنابعالی در اخذ رأی اعتماد از مجلس محترم شورای اسلامی و تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استحضار می‌رساند، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در شرایطی به شما تحویل داده شده است که در طول حدود ۴۸۰ روز از عمر دولت حدود ۱۶۳ روز با سرپرست اداره شده است. اما آن واقعیتی که نمی‌توان از نظر دور داشت، اوضاع نابسامان وزارت علوم طی ۱۶ ماه گذشته است. ظاهراً تلاش عده‌ای برای قبضه‌کردن امور وزارت علوم و تبدیل دانشگاه‌های کشور به پایگاه احزاب و جریانات سیاسی، تنها گزینه‌ای است که این بلاتکلیفی و نابسامانی را سبب شده و واقعیتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

 لازم به توضیح و تکرار نیست‌ که وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از یک سو وظیفهٔ اجرای سیاست‌های کلان ملی در حوزه علم و فناوری و سند بالادستی نقشه جامع علمی کشور را بر دوش دارد و از سوی دیگر ساماندهی و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور را دنبال می‌کند.

 سخنان در خور توجه جنابعالی در جلسه رأی اعتماد، این امید را بوجود آورده که اوضاع چند ماه اخیر که روند رشد علمی کشور را با چالش جدی رو به رو کرده است، اصلاح و عقب‌ماندگی حاصل از آن با روندی پرشتاب و رو به جلو جبران شود و آنچه جامعه علمی کشور در این مدت از دست داده را دوباره به دست آورد و بالندگی و نشاط بار دیگر در مراکز دانشگاهی و علمی احساس شود.

لذا با توجه به حساسیت برهه کنونی و تأکید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) مبنی بر لزوم استقرار آرامش در فضای علمی کشور، از جنابعالی تقاضامندیم در مقام عمل نیز با فصل‌الخطاب قرار دادن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و دوری از عناصر فتنه، پیشرفت و اعتلای سطح علمی کشور را با تاکید بر اجرای راهبردهای کلان ملی در نقشه جامع علمی کشور و تحقق فرمان صریح رهبر معظم انقلاب در موضوع «علوم انسانی اسلامی» را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف، دنبال نمائید.

بسیج دانشگاه تربیت مدرس تهران به عنوان طلایه‌دار حرکت علمی کشور اعلام آمادگی خود را مبنی بر همکاری و حمایت حداکثری از جنابعالی و وزارت علوم در راستای رسیدن به اهداف علمی نظام اعلام می‌دارد و امیدوار است شما نیز با وفای به عهد و نگرشی متفاوت عرصه شکوفایی علمی را در تمام مراکز علمی به خصوص دانشگاه‌های پیشرو در حرکت پرشتاب علمی کشور همچون تربیت مدرس تهران، فراهم سازید.

و من الله توفیق

بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس تهران

انتهای پیام/

برچسب ها: بیانیه ، تربیت ، مدرس ، وزیر ، علوم ، فرهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار