تاکید رییس مجلس نمایندگان افغانستان به لزوم معرفی کابینه جدید این کشور

رییس مجلس نمایندگان افغانستان با ابراز تاسف ار تاخیر در معرفی کابینه جدید این کشور از دولت وحدت ملی افغانستان خواست هرچه سریعتر وزاری کابینه جدید افغانستان را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"عبدالروف ابراهیمی" روز شنبه در نشست علنی مجلس نمایندگان افغانستان با تاکید به لزوم معرفی فوری اعضای کابینه دولت وحدت ملی این کشور تاخیر در تشکیل کابینه را به زیان افغانستان دانست.

هفته گذشته نیز رییس مجلس نمایندگان افغانستان ادامه کار سرپرستان وزارت خانه ها و استانداری های این کشور را غیر قانونی دانست و به لزوم تشکیل سریع کابینه دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان پس از اجرای مراسم تحلیف، وزرای کابینه حامد کرزی را تا معرفی کابینه جدید به عنوان سرپرست منصوب کرد و گفت در 45 روز کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی خواهد کرد.

هر چند دو هفته از زمان وعده داده شده برای معرفی کابینه جدید می گذرد اما تا کنون کابینه جدید دولت افغانستان معرفی نشده است.

گفته می شود محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان که بر اساس توافق سیاسی پس از انتخابات جنجالی این کشور مامور تشکیل کابینه شدند، بر سر تقسیم وزارت خانه ها ی مهم اختلاف نظر دارند.

روز گذشته یکی از سخنگویان رییس اجرایی دولت افغانستان به رسانه ها گفت که رییس جمهور و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان بر سرتقسیم 17 وزارتخانه به توافق رسیده اند و نامزدهای آنها به زودی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهند شد.

رییس جمهوری و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان پیش از این توافق کردند که به طور مساوی اعضای کابینه دولت وحدت ملی افغانستان را معرفی کنند.
/انتهای پیام
منبع"ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار