رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد

تولید پروفیل‌های پی‌وی‌سی جدید داخلی، رقیبی سرسخت برای نمونه‌های خارجی

کشمیری گفت: پروفیل‌های پی‌وی‌سی در و پنجره با استفاده از نانوذرات، توسط شرکت آریا پلیمر پیشگام مستقر در این شهرک به تولید صنعتی رسید.

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بهبود کیفیت محصولات پلیمری مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، به دلیل تماس مستقیم آن با زندگی روزمره مردم، یکی از اهداف مهم شرکت دانش بنیان آریا پلیمر پیشگام بوده است.  

وی افزود: در تولید این محصول جدید، با بهره‌گیری از فناوری نانو، بسته افزودنی خاصی در ترکیب مواد اولیه پروفیل پی‌وی‌سی وارد شده است که علاوه بر افزایش چشمگیر استحکام ضربه، خواص حرارتی آن نیز بهبود یافته است.  

در ادامه جواد مفتخریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت تمام شده محصول در کنار خصوصیات ذکر شده مورد توجه تولیدکنندگان پروفیل‌های پی‌وی‌سی قرار گرفته است، اظهار داشت: استفاده از بسته حاوی ترکیبی از نانوذرات و حامل‌های ویژه، استحکام ضربه پروفیل‌های پی‌وی‌سی را بیش از 2.5  برابر استاندارد بهبود داده است که استحکام ضربه عاملی تعیین کننده در مطلوب بودن خواص مکانیکی محصولات پلیمری به خصوص پروفیل‌های در و پنجره پی‌وی‌سی سخت است. 

وی افزود: در تولید این محصول، طراحی پارامترهای فرآیندی و حامل‌های مهندسی نانوذرات به گونه‌ای صورت گرفته که بتوان تنها با استفاده از درصد ناچیز ترکیبی از نانوذرات، بیشترین بهره را از ویژگی‌های منحصر بفرد آن‌ها جهت بهبود کیفیت پروفیل‌های مذکور دریافت کرد. 

مفتخریان تصریح کرد: بهبود خواص حرارتی و کاهش هزینه تمام شده پروفیل‌های تولیدی از برتری‌های دیگر این محصول در مقایسه با نمونه‌های رایج در کشور است از این‌رو، این محصول قابلیت رقابت با محصولات مشابه اروپایی و آمریکایی را دارد. 

وی در توضیح نحوه تاثیرگذاری نانوذرات بر محصول تصریح کرد: اندازه بسیار ریز نانوذرات انتخابی و سطح ویژه بالای آن‌ها، عامل ایجاد مکانیزم حفره‌سازی در ساختمان نانوکامپوزیت می‌شود که این مکانیزم، انرژی رشد ترک را که عامل اصلی ایجاد شکست در پروفیل‌هاست، هدر داده و آستانه شکست محصول مذکور را ارتقا می‌دهد. در نهایت این ویژگی منجر به افزایش چشمگیر استحکام ضربه پلیمر پی‌وی‌سی نهایی شده است. 

مفتخریان با اشاره به از حمایت‌های مالی و معنوی ستاد توسعه فناوری نانو و همکاری گروه صنعتی کایکو در تولید این فناوری اظهار داشت: نظر به خواص متنوع نانوذرات و ایجاد ویژگی‌های ممتاز در پلیمرهای گوناگون با بهره‌گیری از آن‌ها، این شرکت پس از موفقیت در اجرای این طرح، سعی در بومی‌سازی نانوکامپوزیت‌ها در دیگر صنایع پلیمری کشور، همچون سیم و کابل، خودرو سازی و بسته‌بندی دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار