خجسته در نطق میان‌دستور:

ضرورت توجه سران قوا به مشکلات معیشتی مردم/ تیم هسته‌ای کشورمان حق مردم را ادا کردند

رئیس کمیسیون شوراها وامور اخلی مجلس، گفت: مردم استکبار جهانی، آمریکا را خوار و ذلیل کرده‌اند و مستحق بهترین خدمات هستند، بنابراین سران سه قوه، دولت و مجلس باید مشکلات مربوط به معیشت و تورم مردم را حل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، امیر خجسته نماینده مردم همدان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 آذرماه) مجلس شوای اسلامی، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: این شهید  شجاع، جسور، ظلم ستیز و مبارز بود و با هرگونه فساد مقابله می‌کرد، امروز این شهید به عنوان یک الگو برای همه بشریت به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح است.
 
وی افزود: نام مدرس در تاریخ ثبت شده  و امیدوارم که نام شما نمایندگان و همکاران که الگویتان مدرس است در تاریخ ثبت شود.
 
خجسته ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: حقیقتا تیم مذاکره کننده حق مردم را براساس مطالباتی که نظام، مقام معظم رهبری و مردم داشتند ادا کردند. آنها ایستادند و امروز مورد تقدیر ملت شریف، حمایت مجلس و حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفتند. امیدوارم در مذاکرات آینده همچنان محکم در مقابل استکبار جهانی و زیاده خواهی‌های استکبار بایستند و بتوانند از حقوق ملت دفاع کنند.
 
رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس، اضافه کرد:  اقتصاد موضوع بسیار مهمی است که برای 8 سال مقام معظم رهبری شعار سال را به آن اختصاص دادند. امسال نیز بر همین اساس به اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی اختصاص یافت. ما می دانیم که تنها راه مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری با خرد خویش و این نامگذاری بر مسئله اقتصاد تأکید کردند که راه پیشرفت کشور در همین اقتصاد مقاومتی است.
 
خجسته تصریح کرد: بعد از 9 ماه باید گزارش بدهیم که دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام داده  و مجلس چه کارهایی انجام داده است موضوع اقتصاد مقاومتی نباید مغفول بماند. اقتصاد مقاومتی با وحدت، همدلی و همگرایی ایجاد می شود. رمز موفقیت ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی با وحدت است. امام راحل می فرمودند رمز موفقیت وحدت کلمه است.
 

خجسته گفت: وحدت در اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل برای جوانان و حل مشکل معیشت مردم امروز یک اصل است. این مردم بهترین مردم تاریخ بشریت هستند، 36 سال مقاومت کردند. در طول تاریخ چنین مردمی مشاهده نشده است و دیگر نیز مشاهده نخواهد شد مگر ظهور آقا امام زمان(عج).
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: مردم ایران ایستاده اند و مقاومت می کنند. آنها استکبار جهانی، آمریکا را خوار و ذلیل کرده اند این مردم مستحق بهترین خدمات هستند. سران سه قوه، دولت و مجلس باید مشکلات مربوط به معیشت و تورم مردم را حل کند.
 
وی با اشاره به مشکلات ایثارگران، گفت: امنیت ، استقلال و آزادی ما در ایران به عنوان امن ترین کشور دنیا مرهون ایثارگران است، چرا در رابطه با بحث بهداشت و درمان باید در موضوع ایثارگران مشکل داشته باشیم؟ 6 ماهه اول سال درباره مسائل ایثارگران کسی پاسخگو نبود و من از ریاست جمهوری و معاونت محترم می خواهم این موضوع را تعیین تکلیف کنند. چرا در 6 ماهه اول سال ایثارگران اسنادشان روی دست خودشان باشد و کسی پاسخگو نباشد؟
 
خجسته گفت: در 6 ماهه دوم این مسائل باید تعیین تکلیف شود من انتظار دارم که هیچ مشکلی در رابطه با بحث دارو و درمان نداشته باشیم. از دولت انتظار داریم لایحه خدمات ایثارگران را در ابتدای سال 93 اعلام شده و همچنان بلاتکلیف است تعیین وضعیت کنیم. دولت به وزارتخانه ها اعلام کنند که بحث لایحه خدمات ایثارگران عملی و اجرایی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نطق ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار