انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای در آستانه سالگرد 16 آذر نکاتی را خطاب به مسئولان دانشگاه متذکر شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در خصوص سالگرد 16 آذر به شرح زیر منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ومکروا و مکر الله والله خیرالماکرین

16 آذرماه هر سال در دانشگاه‌های کشور علی‌الخصوص دانشگاه تهران به عنوان نقطه عطفی است که تمامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی خود را نسبت به آن متعهد و متعلق می‌دانند با توجه به حوادث رخ داده طی سال‌های دوم خرداد و فتنه در سالروز 16 آذرماه و تبدیل روز دانشجو به روزی جهت پیاده کردن اهداف دشمنان انقلاب توسط تشکل های معلوم الحال، اهمیت حفظ ماهیت اصلی این روز برای تشکل‌های پیرو خط امام و رهبری دو چندان گشته است.

اما بی‌مهری مسئولین دانشگاه تهران موجب آن گشته است که صدای تشکل‌های دانشجویی شنیده نشود. کسانی که زمانی خارج از قدرت بودند و دانشگاه تهران را متهم می‌کردند به داشتن فضای امنیتی که اجازه چند صدایی در آن داده نمی‌شود، امروز وقتی خودشان در راس قدرت دانشگاه قرار گرفته‌اند به بهانه‌های واهی اجازه برگزاری برنامه 16آذرماه را در تاریخ‌های مختلف نداده‌اند تا شاید صدای تشکل‌های پیرو خط امام(ره) و رهبری شنیده نشود. اگر این تصمیم توسط مسئولین دانشگاه گرفته شده باشد، باید به حال دانشگاه متاسف بود که چطور مسئولین آن نمی‌دانند که برگزاری 4 برنامه بزرگ دانشجویی در یک روز امکان پذیر نیست!

عدم رعایت عدالت و برابری نسبت به  تشکل‌های دانشجویی در تقسیم امکانات دانشگاه برای برگزاری برنامه مهمی چون سالگرد 16آذر مسئله دیگری است که تشکل‌های دانشجویی با آن رو به رو بودند؛ که معتقدیم این نوع مسئله از نگاه معاونت فرهنگی وزارت علوم نشات می‌گیرد. از وزارت علومی که دیگر حمایت‌هایش از تشکل‌های معلوم‌الحال بر همگان عیان گشته است و معاونان آن علنا 5 تشکل دانشجویی بزرگ کشور را یکی می‌دانند نمی توان بیش از این انتظار داشت.

باید جستجو کرد و دید که آیا این نوع نگاه به تشکل‌های دانشجویی و برگزاری برنامه دانشجویی با این وضعیت با کدام چارچوب حقودانان کشور سازگار است؛ شاید هم حقوقدان‌هایی که در زمینه امنیتی تخصص دارند چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند!

اگر تغییری در مصوبه دانشگاه مبنی بر برگزاری برنامه 16 آذر در یک روز و در اختیار قرار دادن امکانات دانشگاه به دو تشکل دانشجویی صورت نگیرد، شاهد آن خواهیم بودیم، که صدای چند تشکل دانشجویی دیگر شنیده نشود. آنچه که مهم است برگزاری با شکوه برنامه 16 آذر در دانشگاه تهران و حفظ ماهیت استکبار ستیزی آن بوده، اما با این روند اخذ شده توسط مسئولین دانشگاه، هم ماهیت این روز زیر سوال خواهد رفت و همچنین نص قانون مبنی بر برابر بودن تشکل‌های دانشجویی زیر سوال خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار