شکست سیاست‌های اپل؛

آیا آیپد از خط تولید اپل حذف می‌شود؟

در روز جمعه سیاه تقریبا تمام فروشگاه‌های در سطح شهر سانفرانسیسکو و همچنین فروشگاه‌های آنلاین تمام آیپدهای خود را به فروش رساندند و پیدا کردن حتی یک عدد از آنها کار غیر ممکنی بود. یک از صاحب نظران برجسته اعلام کرده است که دلیل این امر حذف کردن آیپد توسط آیفون 6 از بازار می‌باشد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در روز جمعه سیاه تقریبا تمام فروشگاه‌های در سطح شهر سانفرانسیسکو و همچنین فروشگاه های آنلاین تمام آیپدهای خود را به فروش رساندند و پیدا کردن حتی یک عدد از آنها کار غیر ممکنی بود. یک از صاحب نظران برجسته اعلام کرده است که دلیل این امر حذف کردن آیپد توسط آیفون 6 از بازار می باشد، بنابراین شکی وجود ندارد که مرگ قریب الوقوع آیپد را ببینیم. گزارش IDC نشان می دهد که فروش آیپد 12.7 درصد کاهش داشته است.
 
به نظر می رسد اپل به دنبال یافتن راه هایی است که بتواند برای خود اعتباری دست و پا کند. شرکت اپل برای آن که بتواند اعتبار گذشته خود را به دست آورد محصولات خود را در سایزها و رنگهای مختلف ارایه کرد تا خریداران نکات مثبت محصولات جدید را دیده و با آنها آشنا شوند. بدین گونه که 56 آیپد مختلف را وارد بازار کرده و همین روال را برای گوشی های هوشمند خود به کار گرفته است و همچنین در لحظه رونمایی ساعت های هوشمند خود 3 مدل از آنها در 2 سایز مختلف و ده ها آپشن دیگر را ارایه کرد. شاید بزرگترین تغییر در IOS ها این باشد که هم اکنون این محصولات با 5 سایز مختلف وارد بازار می شوند.


اپل قادر است ده ها میلیون دستگاه را وارد بازار کند به طوری که هیچ نگرانی از بابت کمبود و نایاب شدن محصولات خود در پرفروش ترین فصل سال نداشته باشد. اپل همیشه محصولات خود را وقتی وارد بازار می کند که رقبا بازار را در اختیار گرفته اند مثلا وقتی اپل آیپد مینی را عرضه کرد که رقبا بازار تبلت های 7 اینچی در اختیار داشتند که آیپد مینی یک موفقیت بزرگ برای شرکت اپل محسوب می شود. اپل با فروش هر آیپد 249 دلار کسب می کند. همین اتفاق در مورد تلفن های همراه هوشمند رخ داد که رقبا بازار تلفن های همراه هوشمند با صفحه های بزرگ را در اختیار داشتند.

فبلت ها زمانی که وارد بازار شدند به دلیل صفحه نمایش بزرگشان مورد تمسخر قرار می گرفتند ولی اکنون بسیار محبوب تر از کامپیوترهای خانگی و تبلت ها هستند به طوری که پیش بینی می شود در سال 2018 ،600 میلیون از آن ها فروخته شود.

گزارش از حسین جاهدی
برچسب ها: اپل ، فبلت ، آیپد مینی ، آیپد ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.