تخت روانچی در دیدار معاون وزارت امورخارجه ایتالیا:

حصول توافق جامع در مذاکرات هسته ای منوط به اتخاذ گام های جدی از سوی گروه 1+5 است

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت: امیدواریم با اتخاذ گام های جدی از سوی گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای، به زودی به توافق جامع برسیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛در چهارچوب گفتگوهای مشورتی دو کشور ، لاپو پیستللی، معاون وزارت امورخارجه ایتالیا طی سفری به تهران با مجید تخت روانچی،معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه ملاقات و در خصوص موضوعات دو جانبه،منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
 
در این ملاقات مجید تخت روانچی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته طی یکسال اخیر در روابط دو کشور خواستار توسعه متوازن روابط تهران – رم در ابعاد مختلف،تعمیق بخشیدن به آن بر اساس منافع و علایق مشترک و ظرفیت های موجود در روابط دو کشور شد.
 
معاون وزیرامور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع هسته ای اظهارداشت :جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی را برای حل این موضوع برداشته و امیدوار است با اتخاذ گام های جدی از سوی طرف مقابل به زودی به توافق جامع برسیم.
 
لاپو پیستللی،نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم منطقه ای ایران و تاکید بر اراده ایتالیا برای توسعه مناسبات خود با تهران ابراز امیدواری نمود روابط تهران – رم در مسیر توسعه گام بردارد.
 
وی همچنین با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی های ناشی از تحولات عراق و سوریه و اقدامات تروریستی داعش در منطقه و نیز وجود علایق مختلف دو جانبه،منطقه ای و بین المللی بر ضرورت افزایش همکاری ها و رایزنی های ایران و ایتالیا تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار