قانونگذاران آمريکا از روند افزايش تعرضات جنسی در ارتش نگرانند

آسوشیتدپرس گزارش داد؛ قانونگذاران آمريکا از روند افزايش تعرضات جنسی در ارتش نگران هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، با توجه به افزایش روند تعرضات جنسی در نیروهای نظامی آمریکا قربانیان این حوادث با ابراز نگرانی از افزایش 8درصدی حملات جنسی علیه آنان برخلاف سال های گذشته خواستار شکایت در این باره هستند.

مقامات دولت آمریکا آمار قربانیان حملات جنسی سال کنونی را در حدود 6 هزار نفر اعلام کردند که این رقم در سال گذشته میلادی در حدود 5هزار و 500 مورد بوده است.

مقامات پنتاگون با تغییر رویه خود در جمع آوری و آمار وقوع اینگونه جنایات قرار است هر قربانی مسئول اعلام گزارش خود باشد.

بر اساس روش محاسباتی سال گذشته تا پایان سال مالی 2014 یعنی سی ام سپتامبر در حدود 5400 مورد تجاوز جنسی گزارش شده در حالی که در زمان مشابه آمار مربوط به اینگونه تعرضات اندکی بیش از 5 هزار مورد بوده است.

براساس تازه ترین گزارش درباره قربانیان تجاوزات جنسی در نیروهای نظامی آمریکا، در سال کنونی برای هر چهار قربانی اینگونه تعرضات یک گزارش تهیه شده است.در حالی که در سال 2012برای هر ده قربانی حملات جنسی یک گزارش تهیه شده بود.

دو سال پیش ، مقامات وزارت دفاع آمریکا گفتند در حدود 26 هزار نیروی نظامی این کشور قربانی تجاوزات ناخواسته جنسی شده اند. این آمار تعجب و نگرانی مقامات و همچنین نمایندگان کنگره را بگونه ای برانگیخت که رهبران نظامی و سیاسی واشنگتن ناگزیر به تشکیل جلساتی در باره رویکردها و نگرش های جدید قانونی در باره پیشگیری و بازدارندگی در این باره شدند.

اما در سال کنونی میلادی، این رقم آمار قربانیان تجاوزات جنسی به 19 هزار نفر شامل 1050 مرد و 8500 زن کاهش یافته است و از این رو مقامات مسئول از کاهش تجاوزات جنسی در نیروهای نظامی این کشور خبر می دهند.

گروهی از مسئولان آمریکایی به دلیل محرمانه بودن این گزارش و تلاش برای عدم انتشار محتویات این گزارش ها نخواستند نامشان فاش شود.بسیاری از اعدام و ارقام اینگونه گزارش ها چه بسا پس از نهایی شدن گزارش شاید تغییر یابد.

مقامات مسئول معتقدند تغییر راه و روش محاسباتی در ازای هر گزارش برای یک قربانی به جای یک گزارش برای چند قربانی می تواند آمار و اطلاعات دقیقتری را ارائه دهد.
براساس روش محاسباتی گذشته در سال 2012 حدود  3604 قربانی ، در سال 2013 5518حدود  قربانی و در سال 2014 حدود 5983 نفر قربانی اینگونه جنایات شده اند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا پس از بحث و بررسی در باره نتایج گزارش های اخیر در باره تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا با مقامات کاخ سفید قرار است امروز نتایج و سیاست های کلی در باره راهکارهای قانونی را منتشر و اعلام کنند.

گزارش ها در حالی منتشر می شود که مقامات کنگره آمریکا بمنظور تغییر در راهکاری قانونی پرونده های مربوط به تعرضات جنسی بر دستگاه قضائی نظامی این کشور فشار وارد می کنند.قانونگذاران آمریکا ضمن اعتراض به پنتاگون معتقدند مقامات نظامی این کشور اقدامات کافی برای بازدارندگی و جلوگیری از افزایش تعرضات جنسی در ارتش آمریکا انجام نداده اند و از اینرو قربانیان  بهتر و بیشتر می توانند در مورد آزار و اذیت های جنسی گزارش دهند.

از سوی دیگر، قربانیان تعرضات جنسی معتقدند، سخت گیری بر رعایت قوانین نظامی بویژه، رتبه، وفاداری و قدرت از سوی مقامات ارشد نظامی مانع از انتشار گزارش و حتی اعلام شکایت علیه عوامل تعرضات جنسی شده است.

در حقیقت یکی از مشکلات موجود که در گزارش جدید بسیار برجسته شده نشان می دهد بیش از 60 درصد از زنان نظامی آمریکا که به روش های مختلف دچار تعرضات جنسی اجباری قرار گرفته اند پس از اعلام شکایت و انتشار در معرض خشم و مقابله به مثل مقامات ارشد قرار گرفته اند.

کریستین گریبلند، سناتور دموکرات از نیویورک، از طرفداران اصلی حمایت از قربانیان تعرضات جنسی از اقدام انتقام جویی مقامات ارشد نظامی این کشور به شدت انتقاد کرد.وی ضمن حمایت از لایحه دفاعی در سال کنونی که در کنگره مطرح شدافزود، این لایحه ضمن تاکید بر اصلاحات دفاعی کاملا در راستای حمایت از قربانیان تعرضات جنسی تهیه شده است و موضوع واکنش و انتقام جویی علیه قربانیان جنسی را اقدام جنایت آمیز تلقی می کند.

وی هشدار داد، آمار 62 درصدی  قربانیان حملات جنسی که اقرار کرده اند پس از اعلام شکایت مورد تهدید و انتقام جویی قرار گرفته اند اعلام وضعیت قرمز است و باید جدی گرفته شود.

در نتیجه، رهبران نظامی آمریکا تحت فشار کنگره و پنتاگون و همچنین کاخ سفید ناگزیر شدند با تهیه و اجرای برنامه ریزی های قانونی ضمن تشویق و حمایت از قربانیان از آنان بخواهند به اعلام شکایت و انتشار اینگونه گزارش ها ادامه دهند. رهبران نظامی واشنگتن همچنین از همه نیروهای نظامی خواستند در قبال بروز اینگونه حوادث بی تفاوت نباشند و به محض رویت و یا شنیدن اینگونه اتفاقات حتما دخالت کنند و مانع از تهدیدات دیگران به تعرضات جنسی شوند.

تحلیل گران معتقدند، با فرض صحت و درستی آمار و ارقام مربوط به قربانیان تعرضات جنسی که احتمالا بطور رسمی از فردا قرار است منتشر شود، نباید فراموش کرد هر سال قربانیان تهدیدات جنسی افزایش یافته در حالی که ما کمتر شاهد محکومیت و محاکمه عوامل اصلی اینگونه جنایات هستیم.

کلار مک کاسکیل سناتور دموکرات معتقد است با اینگونه قوانین کنونی اوضاع مطلوب نخواهد شد بلکه قانونگذاران باید بگونه ای قوانین جدیدی تدوین کنند که قربانیان تعرضات جنسی با اطمینان از حمایت قانونی بتوانند علیه جنایتکاران شکایت کنند.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در اظهارات ماه مه خود تعرضات جنسی را « تهدیدی آشکار» خواند و با ارائه ابتکاراتی جدید شامل بازنگری در سیاست های فروش مشروبات الکلی در ارتش خواستار تلاش برای جلوگیری از اینگونه حوادث شد.

هیگل خرید و مصرف مشروبات الکلی را یکی از عوامل اصلی اغوای قربانیان برای تعرضات جنسی در ارتش این کشور خواند.بسیاری از مصاحبه شوندگان در این نظر سنجی از دخالت و تلاش برای جلوگیری از تعرضات جنسی در صحنه ها و شرایطی که آنان حضور داشتند خبر دادند.

مقامات ارشد نظامی آمریکا ابراز امیدواری کردند با تاکید رهبران سیاسی واشنگتن و همچنین ابزارها ارتباطی و مخابراتی موجود و همچنین نظارت بیشتر دستگاه قضائی ارتش شاهد کاهش آمار تعرضات جنسی در نیروهای نظامی این کشور باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۵:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
تو كشوري كه شراب غوت روزانشون باشه همينه ديگه
آخرین اخبار