مصباحی‌مقدم در دیدار با سفیر الجزایر در تهران مطرح کرد

ضرورت توجه به حوزه اقتصادی برای رشد مبادلات تجاری میان ایران و الجزایر

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، گفت: روابط سیاسی و پارلمانی ایران و الجزایر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، اما در زمینه اقتصادی از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای رشد مبادلات تجاری و بازرگانی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در دیدار با سفیان المیمونی سفیر الجزایر با اشاره به مناسبات خوب و رو به رشد دو کشور، گفت: روابط سیاسی و پارلمانی ایران و الجزایر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، اما در زمینه اقتصادی از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای رشد مبادلات تجاری و بازرگانی استفاده نشده است.
 
مصباحی مقدم در این راستا بر لزوم اهتمام جدی مسئولان دو کشور برای فراهم کردن زمینه‌های رشد و گسترش همکاری‌های اقتصادی فیمابین و افزایش ارتباط میان بخش خصوصی ایران و الجزایر تاکید کرد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور از آمادگی لازم برای کمک به افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین در زمینه‌های مورد علاقه برخوردار است.
 
مصباحی‌مقدم در پایان این دیدار با تقدیر از تلاش‌ها و کوشش‌های سفیر الجزایر در تهران در جهت توسعه و گسترش روابط دوستانه فیمابین در طول مدت ماموریتش در تهران برای وی آرزوی موفقیت کرد.
 
سفیان المیمونی سفیر الجزایر در تهران نیز در همین دیدار ایران را کشوری تاریخی با فرهنگ غنی و مردمی شریف خواند و گفت: دولت و مجلس الجزایر همواره خواهان گسترش مناسبات دو کشور در همه عرصه‌ها می‌باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش مجالس دو کشور در حمایت از روند توسعه مناسبات فیمابین از حمایت و پشتیبانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر تقدیر کرد و افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش موثری در تقویت ارتباطات دو کشور دارند.
 
سفیر الجزایر در تهران در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات تجاری دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار