المانیتور:

چشم انداز توافق انرژی روسیه و ایران می‎تواند در باز کردن گره مذاکرات هسته ای ایران تاثیرگذار باشد

اظهارات چند روز پیش جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص مثبت ارزیابی کردن حملات ایران به مواضع داعش، تحرکات روسیه برای حل بحران سوریه و همچنین چشم انداز توافق انرژی روسیه و ایران می تواند در باز کردن گره بحرانهای منطقه تاثیر گذار باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه المانیتور، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سوم دسامبر با اشاره به حملات ایران علیه مواضع داعش در عراق، گفت که تاثیر کلی این اقدام مثبت بوده است. 

کری همچنین تاکید کرد، در حال حاضر، هیچ همکاری نظامی میان ایران و آمریکا وجود ندارد. 

این نشریه در گزارشی به قلم "آرش کرمی" نوشت  مرضیه افخم، سخنگوی وزیر خارجه ایران  گفته است  این حملات با هماهنگی دولت عراق انجام شده است. 

اظهار نظر جان کری، حاکی از این است که برنامه هسته ای ایران می تواند به همکاری های مهمتری در سوریه، عراق و هرجای دیگر در منطقه  منجر شود.

این گزارش می افزاید  در حالی که آمریکا، ائتلافی علیه داعش به راه انداخته است، روسیه نیز تصمیم دارد با برگزاری کنفرانسی رهبری یک راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه را بر عهده بگیرد. 

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل قصد دارد کنفرانسی درباره آینده سوریه برگزار کند که در آن طرح استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای پایان دادن به درگیری ها در حلب بررسی شود. روسیه همچنین در مذاکرات هسته ای پنج به علاوه یک نقشی کلیدی بازی می کند. 

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات هسته ای نیز  همکاری های سازنده ای با نمایندگان اروپا دارد و نقش مثبتی در مذاکرات ایفا می کند. این در حالی است که روسیه با غرب بر سر بحران اوکراین اختلافات عمیقی دارد. اما چشم انداز توافق انرژی روسیه و ایران می‎تواند در باز کردن گره مذاکرات هسته ای ایران تاثیرگذار باشد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار