الجزيره در گزارشی اعلام کرد؛

نتانياهو شانسی برای رياست دولت آينده ندارد

الجزيره در گزارشی اعلام کرد؛ نتانياهو شانس زيادی برای رياست دولت آينده ندارد زیرا محبوبیت وی چه در حزب لیکود یا در میان مردم اسرائیل کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حالی که رایزنی احزاب صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف و شرکت در انتخابات آینده آغاز شده است، علائم و شواهد نشان می‌دهد شانس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی این رژیم برای ریاست دولت آینده بسیار کم است.

خبرنگار الجزیره در رام الله در گفتگویی زنده در پاسخ به این سوال که پس از انحلال کنست اسرائیل، چه کاری انجام خواهد شد، گفت: آنچه رقابت بین احزاب مختلف برای تشکیل ائتلاف جهت شرکت در انتخابات نامیده می‌شود، عملا آغاز شده است.

 وضع درباره حزب کار و نیز حزب جنبش به ریاست تزیپی لیونی همین گونه است که به نظر می رسد با یکدیگر ائتلاف کرده اند و آن را هفته آینده اعلام می کنند. 

لیکود نیز به نوبه خود با حزب خانه یهودی رایزنی هایی انجام داده و به توافق هایی رسیده است و دایره سیاسی حزب لیکود امروز در شهرک آرییل تشکیل جلسه می دهد. این در حالیست که در داخل حزب لیکود نیز رقابت بر سر ریاست حزب ادامه دارد.

بیش از یک هزار تن از اعضای حزب لیکود با امضای طوماری از گدعون سعر از وزرای سابق خواسته اند برای ریاست حزب و رقابت با بنیامین نتانیاهو نامزد شود. محبوبیت نتانیاهو کاهش یافته است و در صورتی که سعر به رقابت با وی بپردازد  ممکن است بتواند وی را شکست دهد. 

در ادامه گزارش آمده است: احزاب عربی نیز به نوبه خود رایزنی هایی برای تشکیل ائتلاف انجام می دهند. حزب تجمع ملی دموکراتیک و حزب عربی تغییر به یکدیگر نزدیک هستند ولی جبهه دموکراتیک همچنان بر موضع خود اصرار می کند و می خواهد به صورت انفرادی در انتخابات شرکت کند.

 در خصوص حزب "آینده ای هست" که ریاست آن را یائیر لاپید وزیر دارایی بر عهده دارد باید بگویم دو تن از اعضای این حزب در کنست تا کنون اعلام کرده اند در قالب فهرست جدیدی که یکی از وزرای سابق تشکیل داده است در انتخابات شرکت می کنند و این بدان معناست که حزب لاپید از هم می پاشد یا این که ضعیف تر از آنچه هست، خواهد شد. 

العمری در ادامه درباره نقشه حزبی جدیدی که در پی انحلال کنست و تشکیل ائتلاف های جدید در اسرائیل به وجود آورده است، و این که شانس نتانیاهو در این شرایط برای ریاست دولت آینده چه اندازه است، گفت: شانس نتانیاهو بسیار اندک است زیرا محبوبیت وی چه در حزب لیکود یا در میان مردم اسرائیل کاهش یافته است زیرا مردم احساس می کنند نتانیاهو در هفت سال گذشته فقط رعب و وحشت ایجاد کرده و تهدید کرده است تا این که جنگ غزه به وقوع پیوست و پس از همه تهدیدها و وعده هایی که داده بود دست خالی و بدون آن که نتیجه ای بگیرد جنگ را به پایان برد. 

بر همین اساس مردم معتقدند این عملکرد نتانیاهو مقدمه یک سلسله بحران ها از جمله توقف مذاکرات با فلسطینیان و سرد شدن روابط با آمریکا بود. با این حال رقبای نتانیاهو فعلا کم هستند و حتی می توان گفت تا این لحظه رقیب قدرتمندی ندارد، ولی با توجه به فرصت سه ماهه ای که پیش روی داریم، ممکن است رقبایی پا به میدان بگذارند و می توان گفت شانس وی روز به روز کمتر می‌شود. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار